Hej
På marknaden finns adaptrarar att köpa som gör om ide till tex compact flash. Emellertid går det åt för mycket minnne för att detta ska vara ekonomiskt realistiskt på en windowsbaserad PC. Men det borde väll fungera utmärkt på en Xbox?! Själv använder jag mig i stort sett bara av XBMC (som tar drygt 40 mb) för att streama filmer från datorns hårddisk, spel är ovanligt och då endast från skiva. Det är nog bra med lite extrautrymme för extra småprogram, men ett kort på 256 mb borde väll räcka bra. Ett sådant kostar drygt 300 kr och jag har för mig att adaptern kostar något liknande. I mitt tycke ganska överkommligt för att få tyst på xboxen (i kombination med moddad fläkt).
3 frågor återstår:
Har jag missat något vad gäller mängden utrymme - krävs det tex vid formatering att det skall finnas en viss mängd för att lägga i en partion eller något sådant?
Var kan man köpa adaptern i sverige? (för nyfikna vet jag att den finns på www.mini-itx.com)
Något annat jag missat - krävs tex en viss fart på minnena för att systemet ska fungera?
Bookmarks