Det ligger till så här:
Jag har en "D-Link Airplus DWL-520+ Wireless PCI Adapter" router (ett trådlöst nätverk). Den är kopplad till 2st datorer och "förser dom" med ett Telia ADSL bredband, en av dessa datorerna (min dator) är kopplad till en chippad xbox genom en korskopplad nätverkssladd (genom ett annat nätverkskort än det trådlösa nätverket).
Men problemet är det att ifall jag gåt till nätverksanslutningar i kontrollpanelen och trycker anslut på "Anslutning till lokalt nätverk" (xboxen) så inaktiveras "internet gateway" (som går igenom det trådlösa nätverket) och försvinner ifrån listan. Så om jag ska överföra något till xboxen genom FlashFXP så kan jag inte vara ute på internet samtidigt. Detta gör också att jag inte kan spela på Xbconnet.
Och om jag sen ska ut på internet så tar jag och inaktiverar "Anslutning till lokalt nätverk" och då ploppat internet gateway upp igen och aktiveras.
Nu har jag försökt att vara så tydlig som möjligt så jag hoppas att alla förstår, kan ingen vara vänlig och hjälpa mig? Jag vill så gärna spela på XBC.
Bookmarks