Jag läste här på forumet där nån sa att GTA: SA kommer va på dubbelsidig dvd. Hur kommer det gå med HDLoader då?? Nån som prövat med en dubbelsidig dvd innan?
Jag läste här på forumet där nån sa att GTA: SA kommer va på dubbelsidig dvd. Hur kommer det gå med HDLoader då?? Nån som prövat med en dubbelsidig dvd innan?
Tvivlar mycket starkt på att spelet skulle vara dubbelsidig dvd.
Dubbla lager på den är mera troligt. Att trycka dubbelsidiga dvds är både krångligt och dyrt så jag tvivlar mycket starkt på att Rock Star skulle välja det som format, mer troligt med en eller två duallayer-dvds (beroende på storlek på spelet då förståss)
"I tried sniffing coke once,
but the icecubes just got stuck in my nose"
Det kommer att vara på DVD-9 alltså Dual-Layer.
PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
Finns program på datorn så man help enkelt kan fixa så man får 2 ISO filer som HDloader kan läsa och inte längre 1 ISO fil som inte går. Om man nu inte kan göra det själv får man väl hitta någon som kan göra det eller gör det åt folk.
Brukar annars gå att fixa så att det blir en enda isofil som är gjord som om det vore en singlelayerdvd så att allt kan läsas från hdn. Finns ju personer som lyckats få in hela Xenosaga fungerande från orginalskiva (som är ern DVD9) så detsamma borde gå att fixa med GTA:SA förhoppningsvis.
Varför ta bort och kanske encoda om massa video etc när man bara kan dela på DVD9 till 2 DVD5 så det går att köra på från HDDn?
Man delar inte DVD9 till 2st DVD5, HDL kan inte spela spel från 2st isofiler utan man extractar innehållet från bägge lagren från DVD9 till disken och tar bort lager bytet och sedan skapar en ny stor isofil av allt.
dagain: jag menade inte att ta bort eller encoda om något öht, jag menade just det jag sade, dvs att göra om en dual-layer till en single-layer-iso (har inget att göra med bränning, att ta bort något eller encoda om, bara så att det inte är något lagerbyte utan allt ligger på samma lager, dvs det danne.sk beskrev på ett annat sätt).
Så HD Loader funkar inte med Dual Layer dvd's? Tänka sig man lär sig något varje dag. Men om man läser in skivan till iso via dator sedan för över det via FAPLink, borde inte det funka?
krapduude: Läs mitt inlägg, du måste ta bort informationen om lagerbytet i ISO-filen.
OK, men om man kopierar alla filerna på skivan till datorn, sedan använder ett iso program för att skapa en iso av hela paketet så borde det gå...... eller va det så du menade?
Nej, det går inte bara kopiera hur som helst, eftersom lagerbytet ligger i spelets programkod eller drivrutiner för att läsa skivan på rätt sätt.
Inte något man bara ändrar hur som helst.
Men då måste man ju typ ändra koden då..... det är ju ganska mycket mer än vad en vanlig dödlig klarar.... eller?
Inte nödvändigtvis, beror ju på hur spelet har lagerbytena upplagda, som programkod i spelets executablefil eller som en driver (som ligger som separat fil på skivan och kan bytas ut).
Då får man väl mecka lite med spelet när det väl kommer ut..... ska bli spännande
Jag har förbeställt GTA: SA nu. Tradition har ett speciellt erbjudande nu där man kan lämna in 2 st original spel och förbeställa det. Då betalar man bara 99:- när man hämtar ut det den 29 oktober. Längtar!!!
När jag fått spelet ska jag försöka få in det på HDLoader. Hör av mig om jag lyckas..... eller om jag inte gör det.
Det här med att göra om DVD9 till DVD5, tips på verktyg för det framgår inte riktigt hur man ska göra.
Det finns guider och patchprogram för att fixa det på nätet och andra forum men vill inte länka till dem pga av risken för att bli bannad av dem, många förstår nog vilket forum jag menar.
Ett tips är att söka på nätet eller DC efter typ "DVD9 to Single Layer Tutorial".
Hmmm, vet tyvärr inte vilket forum du menar, men jag får väl försöka att söka runt lite. Tack ändå!
Kolla i denna tråd så vet du vilket jag menar.
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15982
Verkar inte vara duallayer trots allt! Finns ute nu!
Det är en maxad DVD5 skiva på 4 499 767 296 bytes. Alltså inte DUAL-layer.
Jag har "hört" att det fungerar utan problem med HDloader.
Det ska inte vara några problem att spela frånHDn. Men jag tror man måste installera dem via .ISO och nätverket.
Last edited by xtrem; 2004-10-21 at 12:21.
spelet finns ju ute nu som iso fil. är dte nån osm lyckats föra över det genom datorn till ps2s hårddisk? har det fungerat bra?
Det funkar med HDL.
ok, men fungerar det bara att kopiera från dator eller fungerar det också genom att installera vanligt genom ps2?
Varför skulle det inte det?? Det är ju ett vanligt DVD-spel.
Ni som har laddat ner spelet och fört över det till hårddisken. Är det en perfekt kopia? är det nåt fel med nåt? har hört att man inte kan byta låtar på radion.. nån mer som har samma problem?
Ja, det funkar bra även att byta radiostationer, bara man vet hur man skall göra. Inte samma som de tidigare spelen.
Danne kan du inte bara klargöra det en gång för alla?
Funkar det med HDloader?
och i så fall kan man kopiera spelet direkt till HD'n från en originalskiva eller måste man föra över spelet till HD'n via datorn?
MVH
Bookmarks