Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: En frågvis novis :O)

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0

    En frågvis novis :O)

    Hej på er PS2 användare
    det händer då och då att jag tittar in på psxcare å kollar vad som hänt med konsollerna... å idag såg jag något om en HDloader till ps2 på köpsidan... vilket genast drog mig in här på forumet

    Ni får ursäkta om jag skriver en redan skriven fråga, jag har pluggat dessa trådarna nästan hela dagen för att jag vill ha allt mitt på det torra =)

    Jag har nu bestämt mig för vilken lösning jag tänker använda mig av.

    Jag kommer hålla det simpelt eftersom jag inte har mkt kunskap om hur när och vad som finns i lådan...

    Iallfall, så när jag såg det med att man kan koppla i en disk med nätverkskortet så provade jag direkt, och givetvis blev jag glad när den börja brumma och fick plats

    nu kommer det lite frågor

    Jag hade tänkt köpa HD Advance från psxcare, just eftersom någon sa att den var bättre än HDLoader på forumet, stämmer detta? eller är det helt enkelt en smaksak?

    vad jag har lärt mig är att HDloader/Advance kommer att formatera disken åt mig så att mitt ps2 ska kunna använda disken. sant?

    Kommer jag behöva någon sorts programmeringskunskap eller dess like för att kunna få detta att gå ihop?

    och sist men inte minst (lite offtopic) mitt PS2 luktar lite småsurt eller tja.. rent av skumt när det står igång, tror ni att jag behöver oroa mig?

    Jag använder mig av en omoddad PS2:a av modell: SCPH-39004

    jag ursäktar mig om jag ställer några "dumma" frågor som jag hade kunnat hitta här omkring, men jag har faktiskt letat

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    HDAdvance är HDLoader med utbytt grafik i grund och botten. Det är enda skillnaden jag vet om iaf.
    HDLoader/HDAdvance formaterar disken åt dig ja. Och nej, du behöver ingen programmeringskunskap (vad fick dig att tro att man skulle behöva det ens?).
    "I tried sniffing coke once,
    but the icecubes just got stuck in my nose"

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    tja.. vet inte riktigt tar det säkra före det osäkra helt enkelt...

    tänkte att det kanske skulle vara nån sorts kunskap man behövde får å plinka rätt på disken eller så...

    Tack för svaret iafl

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0

    Question

    nån mer?

Liknande diskussioner

  1. Hjälp en novis
    By Diskus in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-23, 11:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •