Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Vill ha IGR?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Vill ha IGR?

    Tjena.

    Jag har nyligen köpt ett Alladin chip av gamla modellen och installerat det med hårddisk osv. Men In Game Reset fungerar inte för mig. Inte någonstans(spel eller program). På "BIOS" så står det bara: Unknown. Jag har inte gjort något med bios så det är väl original skulle jag gissa.

    Min fråga är nu vilket BIOS behöver jag och hur flashar man? Finns det ingen guide på det?

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Först kan du skriva vad du har för version på din xbox

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag har gamla.. Asså 1.0.

    nån som kan hjälpa?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    79
    Respekt
    20
    Tjena
    för er som inte får IGR att funka så är ett tips att sätta IGE som Yes och TERMINATE STAY RESIDENT som normal (1 om du skriver om i evox.ini)
    deta va ja tvungen att göra för att få det att funka.
    Jag har softmoddat min (007 hack)
    Och kör med M7 EF

    /Elak

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Med X2 4983 tex behöver du inte ha det i evox.ini filen på ON utan OFF (IGR= No) eftersom det funktionen är inbyggt i bioset, men på M8 vet jag inte om det skall stå på ON jag kör inte det bioset alls.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    om jag var du skulle jag kolla i mappen bios på c:, där ligger kanske en bios fil vilken är biosen som du för tillfället använder, då du (om det ligger nått där) finner bioset gammalt så skulle jag iaf flasha om bios med X2 4983. Detta även om du kan sätta på igr i evox.ini, då det aldrig är bra att ha en gammal biosversion
    Detta är min signatur

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok. jag ska alltså flascha om till X2 4983. Men hur går jag till väga. Har aldrig flashat förrut och vet inte hur man ska göra! Finns det inte några guider nånstans. Har letat på forumet men hittar inget!

    Men är IGR funktionen inbyggd i X2 4983? eller måste man ändå ändra om till IGR Yes?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nej x2 4983 har IRG inbyggt i sig du kan flasha med evoxdashen inbyggda flash (system utils/flash bios)
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok, tackar!

    Men hur gör jag? ska jag lägga in BIOS filen i nån mapp och sen bara köra flash bios?? eller måste man packa den på nåt speciellt sätt?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    1. Ladda ner biosen från tex google.
    2. TFP över till din xbox C:\Bios
    3. Flasha med evoxdashen flash
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    kan jag använda xecuter2_4973_xbox1.0_256k.bin till mitt chip? har ett Alladin advanced 256k chip?

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Gammalt, X2 nyaste är 4983 ladda hem det när du har packat upp det så ser du 2 st bioser, ett med xx.06 & xx.67. xx.06 är till för den som har en stor F: partion & xx.67 är till för den som även har en G: partion.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok, tack så mkt!

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    har nu gjort som ni har sagt tilll mig och allt har funkat! tacksam för alla som har hjälpt mig!

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Så lite så ha d så kul nu
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Igr i spel till dashboard, inte starta om.
    By digital1 in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 09:28
  2. IGR vill ej fungera!
    By Ubermench in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 09:00
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. IGR
    By Highscore in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 11:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •