http://www.idg.se/ArticlePages/20040...117_CS.dbp.asp
Kan detta stämma?
Hur blir det för oss som redan har ett chip och har Cromwell BIOS som är lagligt?
http://www.idg.se/ArticlePages/20040...117_CS.dbp.asp
Kan detta stämma?
Hur blir det för oss som redan har ett chip och har Cromwell BIOS som är lagligt?
ähh de e ju ps2![]()
Detta är min signatur
precis.... en PS2a kan man juh inte göra så mycket mer med än att spela spel på.....
xbox därimot... kan man göra liiiiiiite mer grejjer med......
respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
Precis man kan göra mer olagliga saker på en xboxOriginal inlägg av Lucif3r
lol....... det är inte olagligt att titta på film, det är inte olagligt att spela emulatorer, det är inte olagligt att ha linux i, det är inte olagligt att lyssna på radio, det är inte olagligt att lyssna på MP3, det är inte olagligt att kolla väder, det är inte olagligt att läsa nyheter.....
behöver jag fortsätta?
Det är inte olagligt att spela emulatorer såvida du har orginal-spelen hemma nej.Original inlägg av Lucif3r
Det är inte olagligt att titta på film om du äger orginalet nej.
Det är inte olagligt att lyssna på mp3 om du äger orginalet nej.
Samma anledning som det är lagligt att spela backups sålänge man äger orginalet med, vart ligger skillnaden?
......å va har det med xboxen att göra? det ÄR inte olagligt att en xbox KAN göra allt det där....
det är precis som emulatorer....... det är inte olagligt att ladda ner emulatorer.... det är SPELEN som är olagliga (om man itne har orginalen då)..........
Vad är din poäng?Original inlägg av Lucif3r
En ps2a kommer bli olaglig bara för att den "kan" spela olagliga-spel, inte för att man gör det. Det skulle göra att en xbox är olaglig utav samma anledning då. Och varför laddar man ner emulatorer? Inte för att spela spel med den då? ;]
Radio, nyheter, linux och väder kan jag hålla med om att det inte ger upphov till olagliga funktioner därför om man har en modifierad xbox som "bara" klarar det så håller den sig inom gränsen laglig. Fast såfort du modiferar den för att klara av emulatorer,mp3,brända filmer,backuper och annat som kan användas i olagligt syfte så kan man enligt den lagen klassa det som olagligt.
Lagen i sig kan inte förbjuda modchip, dom kan enbart förbjuda chip som har bios som erbjuder "fel" funktioner. Så oflashade chip är fortfarande lagliga.
Förstår du vad jag menar?![]()
En XBOX är ju egentligen en dator och den klarar inte av ett dugg mer än en vanlig dator.Original inlägg av Zoidberg
Bara de inte förbjuder datorer, då blir jag arbetslös....
[xbox v. 1.6]
[160 Gb HD]
[smartxx v. 2.0]
[smartxx os v. 3325]
[evolutionx M8_16_LBA48]
heheBara de inte förbjuder datorer, då blir jag arbetslös....![]()
![]()
![]()
Ehhhh....what?Original inlägg av Lucifeer
Skulle man kunna klassificera något som olagligt bara för att man KAN använda prylen ifråga i olagliga syften??? Det låter lite wacko....hur mycket koll har du egentligen?
Men hur ska dem kunna få igenom den lagen då?
Det man köper är ens eget. Man får göra vad man vill med det. Nästan.
Lika gäller bilar, klart jag får göra vad jag vill med dem. Om jag sen använder den, så är det ju ett brott.
Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.
* 1 Xbox360 V0078FK
* 2 Xbox V1.3 / V1.4
* Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo
Det är inte olagligt att spela på emulatorer, men det är olagligt att spela ROM filerna man kör i emulatorn.Original inlägg av Lucif3r
Har du ens kollat artikeln som länken i första posten går till???Original inlägg av CalleX
om du gör det finner du att det är till den som lucifeer refererar till och inte till vad han själv tycker.
frågan är hur mycke koll har du egentligen???
Detta är min signatur
MITT inlägg refererar till precis det jag citerade och inget annat...OK?
Måste jag förklara ytterligare.
om du går till första posten och öppnar länken som finns där så står det i den artikeln att chippen är på väg att bli olagliga pga att man KAN använda dem till olaglig verksamhet.
Det är det som Lucifeer förklarar inget annat. Han skriver "enligt den lagen" och inte enligt honom själv. Är fallet sådant att du vill attakera någon angående artikeln ska det vara dem som skrivit den och ingen annan.
sen att det verkar som en underlig lag eftersom det i sista hand handlar om kollektiv bestraffning, det är en helt annan sak.
Detta är min signatur
inte om man har orginaletDet är inte olagligt att spela på emulatorer, men det är olagligt att spela ROM filerna man kör i emulatorn![]()
Jag erkänner att jag var för snabb - det var inte Lucifeer det borde vara riktat mot, sorry Lucifeer! Men vad jag sa anser jag fortfarande, eller som mr rockstar sa: en chippad xbox är ju bara en dator...
Man får ladda hem Roms som man inte äger. Man får bruka dem i 24 timmar. Om syftet är att prova för att se om det är något att ha, för att köpa för framtida bruk.Original inlägg av Lucif3r
* 1 Xbox360 V0078FK
* 2 Xbox V1.3 / V1.4
Grejen är väll att man förbikopplar M$ Bios och det är väll det som är olagligt...Microsoft har ju spärrat alla dom funktionerna som man kan använda boxen till och anledningen är ju att dom ska tjäna pengar på tex Minneskort mm. Så det finns egentligen ganska många lagar som man bryter emot om man chippar...Inte bara piratkopieringslagen...
Jaha...vilka då?
Original inlägg av Varsa
Man kan ju spara på hårddisken när man har orginal, vilket jag tycker gör minneskorten helt onödiga.
Men hur mycket är det man rör då egentligen. Man rör ju inte orginal bioset.
Rätta mig om jag har fel någon!
* 1 Xbox360 V0078FK
* 2 Xbox V1.3 / V1.4
precis man rör bara några små punkter på moderkortet och jamenar jag får väl köpa en xbox bara för att slå en yxa i den om jag vill![]()
Detta är min signatur
I.O.M att du bryter upp siggilen/boxen har du gjort intrång på den både i design & upphovsrätten du ändrar åxå på innehållet på Hdn då bryter du även mot det. Men det var ett himmla tjatande om det det halvåret tycker nog att det halvåret har gått nu elller?!
Men skit i & chipa boxen så är allt frid & fröjd eller hur?!![]()
![]()
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
om jag använder yxan på ovansidan behöver ja inte bryta några sigill.......
men ja håller med, är man orolig så måste man inte chippa boxen
Detta är min signatur
Orolig????![]()
För vad?![]()
Att Bill ska komma hem till en el?![]()
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
ja inte vet jag (det är iofs skrämmande) men det verkar ju som om vissa är oroliga eftersom ämnet kom upp
![]()
Detta är min signatur
Nja jag är inte orolig, jag är mer lite smått förvånad på att man inte får göra som man vill med de saker man köper. Förstår ju att det finns vissa gränser, men ändå.
* 1 Xbox360 V0078FK
* 2 Xbox V1.3 / V1.4
Bookmarks