Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: Min Xbox

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    20

    Min Xbox

    Nu är den klar!

    Som några kanske kan se så har jag blivit inspererad av Da Mans Xbox, Tack Da man!

    http://www.bahnhofbredband.se/~wb206390/

    Bilderna blev förstora så jag la in dom på länken åvanför i stället hoppas ni gillar den.
    Last edited by Oxito; 2004-09-28 at 21:51.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21
    fin!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    hoppas du primade, annars lär inte färgen sitta länge

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    139
    Respekt
    20
    kommer du ju visst att göra o han använda klar/blank lack på den
    HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    20
    Tack Yuz.

    jora färgen kommer att sitta jag har lackat den med klar lack.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    hum du kan lacka 20 lager med 2 komp epoxy lack eller vad än du vill. mjukgöraren i plasten kan endå göra så färgen faller av. grundningen är avgörande

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av uneasy
    hum du kan lacka 20 lager med 2 komp epoxy lack eller vad än du vill. mjukgöraren i plasten kan endå göra så färgen faller av. grundningen är avgörande
    vet du vad klarlack är????
    Detta är min signatur

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av uneasy
    hum du kan lacka 20 lager med 2 komp epoxy lack eller vad än du vill. mjukgöraren i plasten kan endå göra så färgen faller av. grundningen är avgörande

    då får jag vara försiktig

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mjao
    vet du vad klarlack är????
    Joo nog vet jag det, vet du det? Isf kan du ju förklara för mig hur en klarlack som man lägger på skulle kunna påvärka vidhäftningen?

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av uneasy
    Joo nog vet jag det, vet du det? Isf kan du ju förklara för mig hur en klarlack som man lägger på skulle kunna påvärka vidhäftningen?
    jag har ingen speciell förkunskap om klarlack men efter som du vet så skulle jag vilja veta anledningen till att klarlack skulle lossna, jamenar jag har lackat bilar och cyklar med klarlack och de har aldrig tappat lacken???
    Last edited by mjao; 2004-10-01 at 09:15.
    Detta är min signatur

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jo men då har du ett mycket lättare underlag att få vidhäftning på. Alla former av plast innehåller mjukgörare (.. i olika mängder..). När du målar på en hårdplast tränger den sen ut och förstör vidhäftningen för färgen så allt faller av. Ska man lacka ett xbox tillexempel skulle jag rekomendera att man drar ett varv med nån form av plastgrund. Den binder in mjukgöraren och gör så färgen sitter kvar. TADA!
    Jag ska lacka om mitt snart och jag kommer använda mig av Beckers metallprimer som grund. Den är kanoners!

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Uneasy har absolut rätt.Men visst går det att spraya på vissa plaster med vissa spray färger utan att det lossnar men det e mer tur än vetskap men att anv plast primer innan är helt klart att rekomendera.Tråkigt om det lossnar efter ett litet tag.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    20
    Hahah kul att ni börja prata om olika lacker:P inte direkt vad jag hade tänk mej men men hehe

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jobbar ju med skiten så.. klart jag va tvungen att lägga mig i när jag för en gångs skull (till skillnad från allt annat xbox snack) visste nått om det.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    20
    hehe

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Motala
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Vrsg Oxito!
    Ser nästan xakt ut som min ju! Men jag har ju dvd-fönster och aningen mer belysning. Men det är fin, fast min är finare!:=)

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av uneasy
    Jo men då har du ett mycket lättare underlag att få vidhäftning på. Alla former av plast innehåller mjukgörare (.. i olika mängder..). När du målar på en hårdplast tränger den sen ut och förstör vidhäftningen för färgen så allt faller av. Ska man lacka ett xbox tillexempel skulle jag rekomendera att man drar ett varv med nån form av plastgrund. Den binder in mjukgöraren och gör så färgen sitter kvar. TADA!
    Jag ska lacka om mitt snart och jag kommer använda mig av Beckers metallprimer som grund. Den är kanoners!
    Tackar för upplysningen

    men du ska använda en metallprimer, borde man inte använda ngn sorts plastprimer på plast????
    Detta är min signatur

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Beckers har ingen plastprimer längre, de fanns som ingen anledning att ha kvar den. Metallprimern är lika bra på plast som den och är även bra till metall. Men plastprimern har samma egenskaper som metallprimern. Den funktion den utgör är att binda in mjukgöraren. >:]

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av uneasy
    Beckers har ingen plastprimer längre, de fanns som ingen anledning att ha kvar den. Metallprimern är lika bra på plast som den och är även bra till metall. Men plastprimern har samma egenskaper som metallprimern. Den funktion den utgör är att binda in mjukgöraren. >:]
    ok va bra
    Detta är min signatur

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Da Man
    Vrsg Oxito!
    Ser nästan xakt ut som min ju! Men jag har ju dvd-fönster och aningen mer belysning. Men det är fin, fast min är finare!:=)
    Hahaha a orginalet är ju alltid best

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    275
    Respekt
    22
    Jaja, o min e ändå snyggast

    Kommer snart på xb-t
    I'm a XBOX Lover.

    ©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

    XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
    XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
    Screen : 103" (InFocus)
    + en massa andra bra prylar.

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    79
    Respekt
    20
    jaja ni snackar om vem som har snyggast hela tiden kan ingen starta upp en tråd o visa sina "misslyckade" modningar..vore kul o se va folk har fuckat upp

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    111
    Respekt
    21
    Stark OT-varning..
    Uneasy:
    Apropå klarlack, har du någon erfarenhet av att lägga klarlack på objekt som ska tåla tuff miljö, t.ex under vatten..tänker på saker som bakgrunder till akvarier.
    Det finns en lack som heter epotex för det ändamålet, men skulle ngn annan funka lika bra?

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Tjena..

    Kan jag använda Zinkprimer?
    Det bör väl vara ett grymt bra alternativ?
    -[Krick3]-

    -----

    Drive Like You Stole It

  25. #25
    uneasy om du jobbar med plast så borde du veta att det INTE är ngt "mjukgörare" som gör att INTE färgen fäster .. utan plaster är olika "feta" så det är "typ olja" som svettas ur plasterna eftersom alla plaster är tillverkade med hjälp av olja men eftersom du jobbar med plast så vet du ju detta .. då det finns mängder av plastsorter ..
    Last edited by FearThis; 2004-10-19 at 05:40.

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Suck.. och vad tror du at man anänder som mjukgörare???
    Jo, just det... olja!
    Alla har rätt och alla har fel!
    \Ö.

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    en fråga, ifall man använder primer, bör man sandpappra innan ändå eller?

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag skojjar inte om jag säjj att jag är less nu, hade suttit och skrivit djävla 200 rader så hägg sig explorer. Jaja börjar om från början med en förkortad variant.

    Feb - Är det ovan vatten som en terrarie miljö är de pice of cake! International perfection alt beckers EPX. Båda är 2 komp lacker, det som skiljer dem åt är att perfection är lösningsmedelsburen å tål ALLT! Men den är inte epoxy så den är inte helt tät vilket EPX'en är. Men den är vattenburen så den tål inte att va under vatten.
    Är det ett terrarium du bygger så pm'a så får du bättre tips. Jag håller också på med det

    Krick3 - Nog fungerar det. Men varför? Kallgalv kostar säkert 700kr/lit medan metallprimern ligger på 150

    FearThis - Jag jobbar inte me plast, jag jobbar me färg. Men however, om du vill kalla det olja så visst, som plutoorjan säjj så fungerar oljan som mjukgörare.

    Darreee - Bara bra, bättre vidhäftning skadar aldrig. Men använd 180-280 papper ungefär. Ett färgskikt är inte mer än 40µm ungefär. (1mm = 1000µm) så de behövs inga djupa sår i plasten för att de ska skina igenom. GL!

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Da Man hur fick DU bort färgen på jeweln

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    20
    du får skrapa bort den de va d eja gjorde kanske finn snå bättre sett vet inte riktigt

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •