Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Hur bilr det?:S

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    20

    Hur bilr det?:S

    Om jag llägger in Linux på mitt xbox kommer jag att kunna använda dne som en vanig dator då? och är dte svårt att använda linux eller är det som Windows?

    Och hur gör man för att lägga in Linux på xboxen? finns dte nån bra guide på svenska?
    Last edited by Oxito; 2004-09-28 at 22:27.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Om jag llägger in Linux på mitt xbox kommer jag att kunna använda dne som en vanig dator då?
    en vanlig Linux dator ja.......

    och är dte svårt att använda linux eller är det som Windows?
    det är verkligen inte som windows.... mycke svårare för en nybörjare......

    Och hur gör man för att lägga in Linux på xboxen? finns dte nån bra guide på svenska?
    om du hade kollat runt lite i forumet hade du hittat både min å Nidas guide på hur man instalerar Gentoox resp. Xebian (Gentoox av Nidas, Xebian av mig...)
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    20
    Tack så mycket mannen

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    en vanlig Linux dator ja.......
    det är verkligen inte som windows.... mycke svårare för en nybörjare......
    om du hade kollat runt lite i forumet hade du hittat både min å Nidas guide på hur man instalerar Gentoox resp. Xebian (Gentoox av Nidas, Xebian av mig...)
    Erm, nej inte vanlig linux-dator utan som en vanlig PC. Vad gör gnu/linux så annorlunda?
    Det är så svårt som man själv gör det, kanske finns ett dåligt utbud av distar till xbox dock.
    Sedan skulle windows vara minst lika svårt som en lättare dist med gnu/linux, dock ser datorvärlden ut så att Windows är standarden man lär sig och då inte får _någon_ kunskap om alternativa operativsystem vilket får dom att se mycket svårare ut bara för att man inte är van vid att använda sådant.
    Det är ett inlärt beteende

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24

    ...

    tänk d kunde ja gett mig fan på..... va man än skriver om linux så kommer lilla Lucifeer å tjafsar!!!!
    skillnaden mellan linux och windows som gör linux så mycket svårare är den att linux är 99% text baserat, medans windows är 99,9% grafiskt...
    Och nu kommer du skriva "och vad spelar det för roll?"... Jo det ska ja förklara för dig... tänk dig själv att du inte viste nåt om nåt annat operativsystem och är en inbiten windows användare som är van att "peka-trycka" på det du vill ha... Och sen helt plötsligt så måste du skriva ner en massa kommandon som du knappt kan utala... hur kul skulle det vara?

    Där har du min åsikt om varför linux är svårare än windows...
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    tänk d kunde ja gett mig fan på..... va man än skriver om linux så kommer lilla Lucifeer å tjafsar!!!!
    skillnaden mellan linux och windows som gör linux så mycket svårare är den att linux är 99% text baserat, medans windows är 99,9% grafiskt...
    Och nu kommer du skriva "och vad spelar det för roll?"... Jo det ska ja förklara för dig... tänk dig själv att du inte viste nåt om nåt annat operativsystem och är en inbiten windows användare som är van att "peka-trycka" på det du vill ha... Och sen helt plötsligt så måste du skriva ner en massa kommandon som du knappt kan utala... hur kul skulle det vara?

    Där har du min åsikt om varför linux är svårare än windows...
    ja precis som lucifeer skriver så handlar det om inlärt beteende som hämmar inlärningshastigheten av ett för personen nytt system, även om detta system i grunden är ett mkt lätt system.
    Detta är min signatur

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    tänk d kunde ja gett mig fan på..... va man än skriver om linux så kommer lilla Lucifeer å tjafsar!!!!
    skillnaden mellan linux och windows som gör linux så mycket svårare är den att linux är 99% text baserat, medans windows är 99,9% grafiskt...
    Och nu kommer du skriva "och vad spelar det för roll?"... Jo det ska ja förklara för dig... tänk dig själv att du inte viste nåt om nåt annat operativsystem och är en inbiten windows användare som är van att "peka-trycka" på det du vill ha... Och sen helt plötsligt så måste du skriva ner en massa kommandon som du knappt kan utala... hur kul skulle det vara?

    Där har du min åsikt om varför linux är svårare än windows...
    Jag rättar bara dina fel då du inte är lika kunnig inom området.
    Och är linux 99% text? Kör in Mandrake / Fedora på en x86-arkitektur och se hur mycket text du får se där.
    Eller kanske linspire som försöker härma windows tillviss del länk: http://www.linspire.com/
    Och hur såg windows ut tidigare? och vad tror du ligger i grunden för windows?

    Och du bevisar bara min poäng, det är ett inlärt beteende att man kört/sett/lärt sig windows och därför tycker andra system är svåra.

    Vill du att jag slutar rätta dig så får du skriva det korrekt istället eller inte uttala dig alls.

Liknande diskussioner

  1. Hur lägger man inte bioset?
    By glidis in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-24, 01:44
  2. Hur bränner man ett orginal ps2 spel????
    By Spax in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 16:57
  3. Hur starta spel som ligger på HD'n?
    By Totte71 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 11:58
  4. X-ECUTER 1.1 används hur ?
    By zneakpeak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-14, 18:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •