Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: hej

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Unhappy hej

jag har ett problem som gör mig rätt knäckt... det verkar inte vara ett chip-problem... utan snarare i x-boxen... jag har ett x-bit chip i... men det fanns ingen "fel på x-boxen" kategori här...lr? nån kanske kan skicka mig vidare nånstans där jag kan fråga...

Den har funkat bra sen jag köpte den..kanske 4 månader eller nått...
    sen hände det något... jag funderade på om åskan har vart i den ...men jag tycker att den borde ha blåst ur hela skiten isf... iaf problemet är detta..

jag har ingen bild längre... jag kan köra spel och dvd filmer och gå runt och starta program och sånt... fast jag ser inget ... jag hör ljudet och vet ju då att allt startar... men det är inte riktigt lika kul att köra spel och filmer utan bild...

känns som sagt väldigt surt att behöva köpa en ny box efter så här kort tid...
    finns det någon här som har den blekaste aning om vad det kan bero på och har nån lösning? ... känns inte så käckt heller att lämna in den på felsökning för 500kr + lagning...

tack på förhand...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sök på enigmah videomode så hittar du andra trådar där detta diskuterats.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Arrow

okaj...jag har testat att bränna ut enigmah på en dvd det funkade inte... så jag la till en dummy-fil... det hjälpte inte... verkar inte som min box vill starta programmet från skivan... jag har tryckt både på röd och grön knapp efter startup (inte på samma botning dock ;) har hittat tipset att lägga in enigmah som startup-fil...typ... i evox.ini men förstår inte hur jag ska skriva länken...

det står att man ska skriva det först i filen
    där ser det ut så här:

[Misc]

AutoLaunchGames = Yes
    AutoLaunchDVD = Yes
    DVDPlayer = "e:\apps\dvdx_v2\default.xbe"

------------------

ska jag skriva c:\video\default.xbe rätt upp och ner? före eller efter [misc]isf?... har testat lite olika varianter men får det ändå inte att fungera... måste man skriva nåt i stil med

item "c:\video\default.xbe" eller?

har även hittat tips på att använda "Config Magic Final" men alla varnar samtidigt för det? ... varför är det så vanskligt? vad kan hända?

den här gången har jag läst igenom alla tidigare inlägg jag kunde hitta...men får ändå inte tillbaka min bild :/

Mycket tacksam för svar...
    /a

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Thumbs down

när man kör configmagic final för att göra en "blind recovery" så måste man ha en "valid EEPROM.BIN" fil ... är den som följer med (/data) den rätta eller måste man ta hem en ny? spelar det nån roll vad man har för version eller chip?

testade att köra magic och allt gick enligt planerna förutom att istället för att blinka grönt så blinkar det rött/orange vilket betyder error... men man får ingen hjälp med vad man kan göra sen...

slänger snart den här burken i väggen... :/

tack...hej

Liknande diskussioner

1. Hej plzz hjälp
    By TrinitY^^ in forum Gameboy hårdvara
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 00:34
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-11, 22:25
  3. Hej är det någon som vet vad attrib.xbe gör för något ?
    By rtnn in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-01-08, 20:17
  4. hej
    By Josef in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-12-09, 20:44
  5. Hej Hansi Liten fråga
    By Carl in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2001-12-10, 19:41

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner