Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 38 av 38

Diskussion: Aladdin live till vesion 1.6 problem

  1. #31
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    jo alla e på lödda 25gånger ungefär men ska testa ska testa jorden

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag har råkat ut för samma problem, dvs. allt är rätt lött såvitt jag kan se ( och det är min 5:e 1.6a jag monterar i och säkert min 20:e chippning totalt), led:en lyser men så fort jag startar maskinen i chippat läge så startar den om i o-chippat läge, löder jag D0 ( på moderkortet) till jord så startar den i chippat läge men inte i o-chippat.

  3. #33
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    Har testat löda do till jord men då får ja samma fel som kiman hade att den startar om 3ggr sen händer d inget i stället för att den startar om engång o går in i orginal bios o börjar gnälla på klockan... d sjuka är att den ställer bara om klockan när jag försöker starta på chippet annars funkar den juh fint i orginal läge... har lött alla kablar massor med gånger... flashat flera gånger m8_16.bin o alladin.bin... chippet lyser fint funkade juh tills jag låste hdd:n sen började den bråka o hänga sej o nu vägrar skiten!? nån som har nån förslag?

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Att den startar om 1 gång respektive 3 gånger är för att den inte hittar nån bios på LPC-bussen och det kan ju som jag sagt förut bero på en del grejjer....
    1: Chippet får inte tillräckligt med kontakt me LPC-bussen (Brukar vara problemet)
    Kolla alla små skit kablar du löder på udnersidan(1.6) så dem sitter 100% rätt och
    har 100% kontakt och som det står på aladdins hemsida... så korta som möjligt och
    helst inte korsa varandra...
    2: Biosen fungerar inte
    3: Ja du kan själv tänka efter vad som kan orsaka att just din box inte hittar bios där...
    Pease!

  5. #35
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    har lött om allt massa gånger testat två olika live chip och flashat flera grr me alladins bios o evox bioset...

  6. #36
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    allt funkade juh fint tills ja låste hdd:n (80gb maxtor) har testat me orginal hdd:n samma skit...

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    så du menar att det har funkat tills du ville låsa din hdd?
    Och du har provat med olika chip? Det känns på nått vis som att du glömmer nått eftersom du haft samma problem med 2 olika chip.
    Jag vet inte men jag tror inte boxen kan pajja av att låsa hdd:n. Maila psxcare supporten, om det var där du köpte, och fråga om dom haft samma problem osv. Så får du garanterat svar av nån med lång erfarenhet.
    Pease!

  8. #38
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    Har löst problemet lödde om skiten skrotade pinnheadern och satte dit det som på dom gamla chippen utan pinnheader funkar fin fint nu med låst hdd å allt

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Aladdin Live montering i xbox 1.6
    By arl in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 14:32
  2. Biosar till Aladdin...
    By grunka in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-30, 11:19
  3. Problem till XboxLIVE (hansi?)
    By Polytetrafluoretylen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-18, 15:55
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •