Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: PROBLEMS!! "error reading CMD_GET_STATUS reply."

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

Unhappy PROBLEMS!! "error reading CMD_GET_STATUS reply."

jag har ett stoort problem.
    :P
    det är så att jag har köpt ett nytt xbit chip härifrån och när jag ska connecta står det: "error reading CMD_GET_STATUS reply.".
    det enda som såg skumt ut me chippet var att skrivskyddet redan var borta när det kom...??. Jag har provat alla tänkbara varianter både XP och 98, monterat chipp/omonterat chipp, men jag får samma felmeddelandee hela tiden.. så nu är man ju bara lite brydd....det går att trycka ok i rutan, och då står det connected å allt ser frid å fröjd ut MEN när man sen ska klicka på format blir det samma felmeddelande, det går att klicka sig igenom dom oxå(ca 30st tror jag) se när man ska välja biosbank säjjer den inget, men så fort man klickar på write får man felmeddelande?? men man ser ändå hur den räknar, alltså hur mycket den har skrivit, när den når 0 är väll allt frid å fröjd tänker jag, pluggar in boxen och startar, men det står microsoft istället för x...2. och när man ska connecta igen så finns det inget biops skrivet på chippet!!

När jag beställde chippet så sa dom att det var en ny version å så men ja vet inte vad det har för betydelse...

så jag skulel behöva lite hjälp!!

Tack på förhand

//Per "Prox2"

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Error reading CMD

Sitter här med 2st chipp som det är samma fel med.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    f*n det måste ju finnas nånn som kan hjälpa till.. jag har nämligen lite bråttom skulle ha haft de å funka tess imorrn! :P

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    va inne å läste på x b o x s c e n e nu å där stog det att det har kommit en ny version på chippet, v 1,5 , du kan kolla på det lilla kortet, asså de me usbn på i mitten ska det stå "x-bit USB v.1,5" typ det gör det på mitt, dte ska tydligen finnas nått nytt flash prog som är för 1,5 ska försöka leta upp det nu!!!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    har hittat nu men jag har inte provat kolla här:http://www.dms3.com/xbit/files/chips...lash_Software/
    och specifiera vilken os du har

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    det funkar!! inegt felmeddelande, kanske ska göra tråden pinnad?? hansi?? ifall nånn annan har samma problem menar jag!!

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Det funkar nu,härligt..

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    mm..men nu läser inte xboxen bios istället grrr!!! det står microsoft bara under xet, kanske dom har ändrat på switcharna oxå!!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    ojj anv. 4983_06 lr nått.... har provat med ett 4973 oxå nu ska kika om d fungerar! jag har allt original förutom chip

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Får ingen fart på boxen har testat alla bios banker nu tror jag,undrar vad den andra kabeln som är med ska vara till.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    det har jag oxå börjat undra nu!! hehe , det står nått om d på scene men jag har inte fattat nått om den än, hansi?? hjälp!! konstigt att dom (dms3) har släppt chippet men inte har nå instruktioner än! det beror säkert på den där kabeln att det inte funkar, jag får snurrr på mitt men bara med msdashboard

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    har provat med den där kabeln nu men ingen skillnad!! har ju provat allt!! flashat om o s v men inget fungerar, har även kollat kontakten men den laddar bara ms bioset hela tiden, eller förresten måsta man ha i superdiscen för att xecuter2 ska funka? åå jag blir tokig...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Hur kopplar du kabeln?Har testat med superdisc men eftersom boxen startar i normal läge fattar den inte vad det är för skiva.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    som den ska va, ne men typ den änden med både den svarta och den röda kabeln + dom gula stoppar jag i moderkortet där dvdströmmen satt sen kopplar jag den rödsvarta i chippet och den gula i dvdn... jag har ju inte brännt min än, slayers evox installer v2,5, så jag har inte testat men de lär ju inte va nånn mening eftersom den laddar originalbioset bara.. vilken version på xbox har du? ja har 1,0

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Bytte chipp med min box,och nu startar den med xc bioset.Måste vara nå vaj på chippen tror jag.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    kom dina oxå med write protecten bortbruten redan??

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Yes.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    weird...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    men de e väll bara å vänta tills dms släpper några guider

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Nu går den som en kisse efter att kört superdisc,har provat ringt men ingen svarar.Avvaktar tills i kväll får se om det dyker upp nått här..

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    mm.. vad tokig man blir! grrr

Samma problem här.. Man kan ju bli cpi på det..!

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    har installerat flertalet av dessa 1.5 i olika xboxar, och aldrig haft några problem som ni beskriver, dem kom oxå med brutna skrivskydd eftersom de skall ha testat dem innan leverans för att försäkra sig om att de funkar. vet dock inte vad ni gör för fel. men som alltid om det är löddfritt, RENGÖR ytan, se till att d0 hamnar rätt, switchar inställda rätt, verifiera bios, DISCONNECTA!!! dra inte bara ut innan, lycka till
    Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Error at 0x180000 error at 0x100000 error at 0x1c0000 får jag när jag kör verify,har proggat olika biosar,banker,hämtat nya men samma sak!!!Sätter jag i ett gammalt Xbit går den som en kisse...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Plockar jag ur chippet och lägger in bios blir det inget verify error,men boxen startar lik förbenat inte med bioset på chippet.Det lyser på det och allt ser bra ut ,sätter jag mitt gamla xbit så startar den ju.Jag vet inte vad jag ska göra mer nu ,skicka tillbaka dom kanske.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    jag har gett uppnu, tänker vänta tills det kommer nåra guider på dms

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    yes!!!!! det funkar nu, man skulle tydligen kolla kontakten 101ggr för att vara säker!! och som någon sa längre upp det var d0 som var fel!

Tja!

jag och min polare hade samma problem igår. men vi läste en engelsk tråd som fans på Hårdvare sidan. Det vi fick va att chippet itne fick någon kontakt med xboxen och att om den startade så va det bara standard bios.

Det vi kollade upp va, om det va en v1.6 på Xboxen. och så va det. Det man måste göra då är att löda fast chippet. (vilket alla vet). och efter en hel del läsning och lödning (pineheader) så satt det, och den startade som den skulle.

Chippet vi använde oss av va ett X.B.I.T. V1.5 och där följde det en extra kabel med. men denna använde vi oss inte av. utan vi löde om VCC.3.3V kabeln enligt bilden som Hansi har skrivit i hardware guiden.

Liknande diskussioner

1. IBM 60 GB... problemS !!!!!!!!!!!
    By oskarthekungen in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 19:03

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner