Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: lödningsritning

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

lödningsritning

Nu även jag köpt mig en xbox den är tilverkad 2004-06-02 så det är väl en 1.6 (på aladdin-********* står det om 1.6a och 1.6b. Vad är skillnaden? Spelar det någon roll?).

Jag funderar på att köpa Aladdin Advance LIVE chipet. När jag har tittat runt lite i detta forum verkar det som om det finns olika idéer om hur chipet skall lödas (d0). Jag kommer givetvis att köpa chipet från psxcare.com. Så min fråga är: Får man en ritning/bilder med där det står EXAKT hur man ska löda fast chipet/sladdarna?

/sjoa

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    0
    jo,,
    Håller på att installera ett aladdin live chip nu på en 1.6.
    a/b skilnad bra fråga.
    fick inte med installation ritning för 1.6
    intallerar efter ritningen på aladdin-*********
    d0 > jord på moderkort = ingen "mode" möjlighet chip av /på , om jag fattat rätt... (chip alltid på)

Återkommer .:-)

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    0
    Jodå!

Klockrent . funkar utan bekymmer.

kör med aladdin 1.6 programvara.

nu ska 120 gigarn i också .

Ha en bra dag.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Jodå det funkar med d0 till chippet och på/av funktionen ska oxå funka... löd d0 till lframe på moderkortets undersida efter ritningar på aladdin-live.com

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Det är är ganska tvetydigt! Jag har nu byggt om 5 st 1.6r och det är 1 som inte har funkat med d0 lödningen, har lött om och bytt kablar utan resultat. Men löder jag d0-punkten på moderkortet till jord så funkar chippet kanon, men då blir den påslagen permanent.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Om jag fattat allt rätt så funkade inte på/av funktionen på aladdin live chippen i början... men nu på senare tid har dem troligtvis gjort en ny version av chippen och nu ska det funka.... kan vara så att du fått ett äldre chip.
    Pease!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner