-
lödningsritning
Nu även jag köpt mig en xbox den är tilverkad 2004-06-02 så det är väl en 1.6 (på aladdin-********* står det om 1.6a och 1.6b. Vad är skillnaden? Spelar det någon roll?).
Jag funderar på att köpa Aladdin Advance LIVE chipet. När jag har tittat runt lite i detta forum verkar det som om det finns olika idéer om hur chipet skall lödas (d0). Jag kommer givetvis att köpa chipet från psxcare.com. Så min fråga är: Får man en ritning/bilder med där det står EXAKT hur man ska löda fast chipet/sladdarna?
/sjoa
-
jo,,
Håller på att installera ett aladdin live chip nu på en 1.6.
a/b skilnad bra fråga.
fick inte med installation ritning för 1.6
intallerar efter ritningen på aladdin-*********
d0 > jord på moderkort = ingen "mode" möjlighet chip av /på , om jag fattat rätt... (chip alltid på)
Återkommer .:-)
-
Jodå!
Klockrent . funkar utan bekymmer.
kör med aladdin 1.6 programvara.
nu ska 120 gigarn i också .
Ha en bra dag.
-
Jodå det funkar med d0 till chippet och på/av funktionen ska oxå funka... löd d0 till lframe på moderkortets undersida efter ritningar på aladdin-live.com
-
Det är är ganska tvetydigt! Jag har nu byggt om 5 st 1.6r och det är 1 som inte har funkat med d0 lödningen, har lött om och bytt kablar utan resultat. Men löder jag d0-punkten på moderkortet till jord så funkar chippet kanon, men då blir den påslagen permanent.
-
Om jag fattat allt rätt så funkade inte på/av funktionen på aladdin live chippen i början... men nu på senare tid har dem troligtvis gjort en ny version av chippen och nu ska det funka.... kan vara så att du fått ett äldre chip.
Pease!
Behörigheter
- Du får inte starta nya diskussioner