Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Blinkande grön/röd lampa efter installation av SmartXX

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Blinkanade grön/röd lampa efter installation av SmartXX *Uppdat..*

    Uppdatering, efter lite omlödande för att vara säker på att alla lager i PCB'n är lödda så blinkar den bara grönt nu, men samma fel med att den startar i 1 sek stängar av startar i en sek stänger av bootar upp utan bild samt blinkar grön/rött.

    Vad är det för fel?

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Har sett att detta tagits upp tidigare men löste inte mitt problem genom att läsa trådarna.

    Jag har ett SmartXX V2 och en Xbox 1.6, detta installerade jag på jobbet, ESD rock, stol, golv, bord skor..ja rubbet..

    Nu när jag installerat chippet och skall starta den så startar den upp i nån sekund för att sedan försöka på nytt, tredje gången så funkar det men jag får ingen bild samt att lampan blinkar i grön och röd färg.

    Jag har kikat på lödningarna ok de är ok, min arbetskompis kikade också på dem och de är enligt han också bra, samt att jag summrat alla kablar - och de är tillräkligt hela för att summerna ska pipa.

    Är det nån speciell firmware jag måste lägga in? och hur gör jag det i så fall?

    Tack på förhand, mvh Daniel
    Last edited by dazz; 2004-10-02 at 18:16.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    har du ploppat in ett bios???
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Nej.

    Som ja förstod det så är de redan färdigprogramerade med en basic grej för att sedan enkelt kunna uppdateras via deras hemsida. Bergis har jag missförstått det hela

    Hur går man tillväga?

    Tack

    /Daniel

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15637
    här har du nog precis vad du behöver
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag har hittat bios men jag hittar ingen information om flash-program eller hur man gör, nånting du vet?

    Tack
    /Daniel

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    bränna en cd-rw med bioset på (lägg in lite mp3 låtar också för att fylla ut)
    å stoppa in skivan i boxen ska funnka
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    eller ladda ner superdisc bränn stoppa in i boxen flasha
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    testar det förnämnda, till att börja med

    Tack för hjälpen, i´ll be back.. :P

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Det första fungerade inte, den hinner ju inte läsa av skivan de första gångerna den går igång nån sekund, innan den bootar upp "felaktigt"

    Men man kan alltså flasha med superdisc då?

    /Daniel

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    kollat runt lite på forumet nu å man kan komma in i chippet å ställa in ip adress lägga över bioset på det visset tror man kan komma åt den menyn genom att hålla in powerknappen eller var det ejekt något liknande prova lite fram å tillbaka
    Last edited by tarkan; 2004-10-01 at 22:12.
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Uppdatering, efter lite omlödande för att vara säker på att alla lager i PCB'n är lödda så blinkar den bara grönt nu, men samma fel med att den startar i 1 sek stängar av startar i en sek stänger av bootar upp utan bild samt blinkar grön/rött.

    Vad kan det vara för fel?

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Angry Power blinkar rött & grönt!

    Hallå!

    Jag har samma problem med att min powerlampa blinkar rött och grönt efter 3:e uppstarten. Dom första 2 så blinkar den bara grönt i ca 1 sekund för att i 3:e försöket gå över till att blinka både rött och grönt.

    Jag har stoppat i en DVD med Superdisc, men den bootar inte från den alls. Jag får alltså ingen bild över huvudtaget på tv-n.

    Kan tillägga attt jag lämnade in min box på en radio/tv firma för att kunnig personal skulle löda åt mig. Vet dock inte om dom har missat i alla fall.

    Snälla nån! Hjälp mig! Vad ska jag göra för att få Superdisc att fungera?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Av misstag råkade min kompis löda fel när han lödde på sitt chip på sin Xbox. (SmartXX V2 - på 1.6) Han glömde att löda ihop dom 2 lödpunkterna som skall lödas ihop på chippet, jag sa till han att han skulle löda ihop dom även att chippet funkade som det skulle. Han gjorde detta och fick då samma problem som er.
    Jag lödde på mitt smartXXv2 på mittxbox1.6 för en kvart sen och fick samma problem som er, jag följde noga anvisningar på smartXX. Jag demonterade boxen igen och lödde isär lödpunkterna på chippet som jag tidigare lött ihop.

    Nu fungerar chippet fint!

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dabean
    Av misstag råkade min kompis löda fel när han lödde på sitt chip på sin Xbox. (SmartXX V2 - på 1.6) Han glömde att löda ihop dom 2 lödpunkterna som skall lödas ihop på chippet, jag sa till han att han skulle löda ihop dom även att chippet funkade som det skulle. Han gjorde detta och fick då samma problem som er.
    Jag lödde på mitt smartXXv2 på mittxbox1.6 för en kvart sen och fick samma problem som er, jag följde noga anvisningar på smartXX. Jag demonterade boxen igen och lödde isär lödpunkterna på chippet som jag tidigare lött ihop.

    Nu fungerar chippet fint!
    Jag igen!

    Jag har installerat med pinheader vilket innebär att lödpunkterna på chippet inte skall lödas ihop enligt anvisningarna på Smartxx:s hemsida. Kanske är ngt med lödningen på moderkortet i alla fall?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Chippets lödpunkter ska endast lödas ihop om man gör en s.k. Quicksolder.

    Om xboxen fraggar (blinkar rött/grönt) beror det i 90% av fallen på dåliga lödningar. Det kan vara kallödningar, kortslutna pinnar eller lodstänk på moderkortet. Annars kan man böja till pinnarna på pinheadern lite så kan de få bättre kontakt med chippet.

    Drar man ur chippet ur pinheadern så ska boxen funka som en ochippad. Fraggar den med tom pinheader så har man förmodligen kortslutit något.

    Man behöver inte koppla in DVD eller hårddisk för att kolla om boxen funkar. SmartXX bootskärmen ska dyka upp efter ca 1 sekund om allt funkar som det ska.

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Cool Super!

    Tur att det finns så många kunniga här. Vad skulle man göra utan all hjälp? Jag ska genast kolla om boxen fungerar om man drar bort chippet från pinheadern. Jag kopplade in den till en tv som inte fungerade tillsammans med boxen och gjorde testet förut och då såg jag i alla fall att lampan inte började blinka rött och grön. Vill minnas att den blinkade till med gult och grönt, men jag ska göra om testet på en tv som jag har bild på.

Liknande diskussioner

  1. Video trubbel efter smartXX mod?
    By pixel in forum SmartXX Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-08, 08:26
  2. installation av SmartXX v2
    By reed in forum SmartXX Support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-08-26, 09:56
  3. DVD spelaren läser inte skivor efter DMS3 installation
    By smygarn in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 10:16
  4. Installation av multi-x chip?
    By Dreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 22:49
  5. Ps-one utan ström efter multi-x installation
    By Kristoffer in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-02, 21:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •