Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Har det kommit en ny version av XBIT -chippet?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Har det kommit en ny version av XBIT -chippet?

    Hej!

    Jag köpte ett X-bit chip i veckan nu och en kompis köpte ett för två veckor sedan. Båda har köpt sina chip ifrån psxcare men dom ser olika ut. Det står inte på mitt chip att det är X-bit och det finns inga "B" och "Y" markeringar. Dessutom var det en "vit kontakt på mitten av chippet som min kompis inte hade". Är detta en uppgradering till en ny version av chippet?

    Den vita kontakt som jag hade på mitt chip var lös när jag öppnade min påse ifrån psxcare. Jag är helt novis på detta men själv tror jag att chippet är trasigt.

    Mvh Magnus

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    De XBIT vi levererar är version 1.5

    Om ett par veckor kommer det någon adapter till det som skall göra att det fungerar bättre i xbox version 1.6 också.

    Det skall inte vara några lösa kontakter, skicka tillbaka chippet isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Men Det chippet som min kompis beställde ifrån er för två veckor sedan är inte samma som jag fick. Vad är det som skiljer dom två i installation?

    Jag ska ta kontakt med psxcare på måndag och returnera chippet.

    Det största som skiljer chippen åt är att jag har fått med en extra sladd som bestårav många gula kablar samt en röd och en svart kabel på. Vad jag kan förstå så ska den kopplas från moderkortet till cd-driven samt att den röda och svarta kabeln ska till chippet. Är detta korrekt? Det är den vita kontakten som siter på chippet, där man ska koppla in de röda och svarta kablarna, som hade ramlat bort.

    Mvh Magnus

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hjälp med X-bit Chip igen
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 16:02
  2. 10.1 Tips för er som vill måla er xbox! (av mEn mAn)
    By mEn_mAn in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 17:33
  3. Va e det för version jag har egentligen?
    By Ludde in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-08-15, 15:06
  4. Vilken Version av ps2?
    By CatFur in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-05, 10:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •