Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Varning! Handla inte av ********...oseriösa

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Varning! Handla inte av ********...oseriösa

    Hej, har skrivit lite här förut om strulet jag hade med min nyinköpta xbox som ******** moddade åt mig. (endast p.g.a tyvärr skulle psxcare skulle ha 3 veckor på er att göra samma sak) Den fungerade i 12 timmar sedan lade den av helt med error code 07. (Se tidigare inlägg)

    Jag ringde butiken och frågade huruvida garantin skulle gälla om jag gick in i boxen själv eftersom error code 07 handlar om kernel timeout när boxen letar efter hdd. Vanligt fel är lösa ide kablar eller feljumprad disk. (Egen 120gb disk som de, inte jag -installarade med chippet.) Killen sa att det var ok eftersom det var min disk.

    Jag gick således in (har byggt datorer i 10 år = jag vet vad jag sysslar med) och provade först att byta ide kablar, jumpra om disken från master till cable select. Inget hjälpte. Då satte jag i xboxens originaldisk med samma resultat. Jaha, det var bara att lämna i boxen igen. De lovade att ringa mig på måndagen (lämnade in den på lördag em.) Måndagen gick utan ett ljud, på tisdagen ringde en kille och sa att det var fel på min disk. Den funkade kanon med deras diskar.

    Jag var ytterst tveksam till detta eftersom originaldisken gav samma fel och jag upplyste honom om detta och att han skulle sätta i min originaldisk och testa. Killen hävdade att han inte hade den. (jag lämnade in den tillsammans med boxen.) Jag talade om för honom att originaldisken är inlämnad med boxen. Han sa att han skulle kolla och ringa tillbaka till mig om en liten stund.

    Jag hörde ingenting, så jag ringde ner och sökte honom på onsdagen med beskedet att han jobbar mellan 12-13?!! Och försäljaren säger att det är nog något fel på min disk. Detta är också den enda tekniker som jobbar med xbox enligt försäljaren. Ringde igen på torsdagen och krävde att få prata med en tekniker, de vägrade tjejen som jag pratade med. Snurrigt värre, hänvisade bara till killen som jobbar mellan 12-13 fastän jag ringde kl 1220. Senare på em så fick jag nog och ringde igen. Då fick jag prata med en annan kille och jag bad honom om två saker; fungarar dvd ejecten på min disk (ett av felen när jag lämnade in den) och kan ni garantera att den funkar med era diskar? - i så fall tar jag hem den och skiter i garantin och fixar det själv eller hos någon annan. Tro det eller ej - han kopplade mig till en annan tekniker som jobbade med xbox - fanns ju bara en tidigare hmmm... Han sa att det nog var fel på ide kablarna och att han hade den på test nu. Jag sade att jag själv hade ju bytt ide kablar och det funkade inte med det skämtade han bort.

    På fredag eftermiddagen ringde de och sa att boxen var klar, var bara att komma och hämta, jag frågade vad som var fel och de svarade ide kabeln. Jag åkte dit och då skall de ha 350 spänn i rep + ny kabel.

    Jag frågade varför garantin inte gällde och de svarar att du har ju själv gått in i boxen därför är det fel! Herregud, felet kom ju innan jag ens rört boxen och jag ringde ju och frågade om det var ok att gå in eftersom det var min egen disk. Då säger han att om du inte vill betala får du ta det med killen som aldrig är där (han som jobbar mellan 12-13 om man har tur dvs.) och att jag inte får ut boxen annars. Jag orkade inte tjafsa så jag pröjsade och drog.

    Jag vill dock varna alla som funderar på att låta dem göra något jobb. De är oseriösa och jag misstänker starkt att felet på min box inte alls var idekabeln utan något som egentligen borde gått på garantin eftersom jag själv testade med ny ide kabel. Nog för att det inte var mycket pengar men det känns så jäkla surt att bli rumpknullad utan att kunna göra något åt det.

    Ni på psxcare verkar iaf vara väldigt seriösa och en eloge till Hansi som ställer upp med svar på frågor även om man inte köper av psxcare. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte hade tålamod att vänta 3 veckor på en modd för jag kommer aldrig lita på att min box kommer fungera 100% i framtiden.

    Som sagt - handla inte där.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    **** <= tog bort företagsnamnet, bara dumt att smutskasta andra företag i vårt forum..ni vet ju redan vart man bör gå för sina chipbehov :-) /Hansi
    om ni inte gissat det dvs....

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Försök hitta ett företag som inte begår misstag.............

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    helt klart företaget som har jort fel men man får vad man vill kanske finns en andledning att man får vänta 3 veckor på psxcare kanske att psxcare är mer seriösa änn dom flesta företag hur många har tex forum å bryrsig om kunnderna
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    275
    Respekt
    22
    Joo, men de e skillnad mellan affär o affär, jag hade ju inte bett någon Falafel affär fixa min xbox...
    I'm a XBOX Lover.

    ©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

    XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
    XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
    Screen : 103" (InFocus)
    + en massa andra bra prylar.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    433
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Droopy
    Försök hitta ett företag som inte begår misstag.............

    Jo givetvis. Men det han skriver är ju inte bara ett misstag utan många mer. Dem har ju skämt ut sig själv. Personligen skulle jag inte ha betalat, utan bara slitit åt mig xboxen och gått.
    Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

    * 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4
    * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Hade ett liknande scenario fast med en dator (486:a) som jag hade köpt hos ett litet skitföretag. När jag var inne med datorn så skruvade deras tekniker ur moderkortet och började dra med handflatan på undersidan av moderkortet.
    När jag frågade vad han gjorde och om han hade hört talas om ESD så fick jag svaret att han kollade lödningarna och att ESD var överreklamerat!?!
    Företaget finns vad jag vet inte längre.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    111
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Merlin.swe
    kollade lödningarna
    .
    lol ..hehehe, den var bra

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    433
    Respekt
    0
    Merlin.swe: Konstigt att dem inte finns längre
    Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

    * 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4
    * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Liknande diskussioner

  1. Mitt x-bit fungerar inte...
    By mBe in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 09:22
  2. Får inte igång FTP
    By saneri in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 17:08
  3. Lurad av oseriösa chipsäljare?
    By Hansi in forum Supportloggar från IRC/ICQ/MAIL
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 23:51
  4. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 22:58
  5. cd2,cd3,cd4 osv. Dessa går INTE att ladda. Bråttom.
    By Mantis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-06-04, 22:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •