Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: SmartXX med EvoX, bannad från live?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Sverige
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    SmartXX med EvoX, bannad från live?

    Helloj!

    Jag köpte min xbox för knappt en månad sen plus att jag köpte xbox live.
    Använde dock det aldrig då jag ej hade korsad nätverkskabel hemma.
    Så nu för en vecka sen fick jag min xbox chippad med ett SmartXX 2.0 kort (har Xbox version 1.6) och även hårddisken utbytt mot en 160GB.
    Ville nu kunna spela xbox live, skicka över filer till boxen o.s.v så jag köpte mig en kabel och fick allt fixat och idag var det dags för Live.
    Läste mig igenom allt för att inte kunna bli bannad och fick då reda på att ifall man startar xbox via DVD knappen (inte power knappen) så startar xboxen med MS dashboard och SmartXX chippet startar ej. Därefter skulle man ta bort autoinloggningen på Live så den ej går online automatiskt varje gång MS dashboard startar.
    Ok, så långt var allt fixat.
    Hade sedan lite problem med att fixa rätt på alla inställningar för IP, DNS server o.s.v men fick slutligen rätt på allt det.
    Då var 3 av de 4 punkterna kollade på auto connect, men när den kommer till sista då den ska hitta xbox live då vägrar den hitta xbox live.
    Varför?
    Jag har verkligen ingen aning!
    Är min Xbox bannad från live nu eller?
    Jag har inte kommit in på xbox live en enda gång, så jag förstår inte hur microsoft har kunnat se hur jag har ett chip i xboxen och få den bannad.
    Och jar har ju i.o.m jag startat med DVD knappen istället för powerknappen, haft chippet avstängt och bara MS dashboard igång, så egentligen borde inte min xbox kunna vara svartlistad!
    Eller är där något annat jag gjort fel i.o.m jag bytt hårddisk, satt i chip eller något sånt? Kanske nån fil som behövs på den nya hårddisken?

    Är oerhört tacksam ifall jag kan få hjälp med detta!

    Mvh Eddie

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Sverige
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ingen som vet/kan hjälpa en???

  3. #3
    jag har ett smartxx och där startar man exo-x på "dvd knappen" och när man startar med powerknappen så kommer man dit man väljer bios, då ska jag iaf välja original för att ms dash ska starta och chippet vara avaktiverat.

    nåja du kanske har nån annan inställning som är fel, jag har inte live ännu så jag vet inte.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    The Game, jag har som du, att man bootar m8 med eject (jag bootar iaf m8) och med start så kommer man till biosmenyn, men om man i den menyn väljer "original bios", innebär det att chippet inte är igång då, och man kan gå ut på xbox live?
    Jag trodde att man bootade orginalbioset från chippet, men vid närmare eftertanke så kanske det inte ska gå alls då

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    65
    Respekt
    20
    Man kan ställa in vilket bios som skall bootas när man trycker på eject knappen när boxen är av.. Sätt igång boxen med power knappen så du kommer in i smartXX menyn å sen gån du till settings å så finns det nån undermeny för såna grejer.. kommer inte ihåg vad den heter nu men den är lätt att hitta..

    Lycka till
    || Xbox 1.6 ||
    || SmartXX ||
    || Evo X ||
    || Orginal HD ||

    Stereon: Harman/Kardon DVD25, Harman/Kardon HK670, Voighthorn med Fostex FP203(har jag för mig) och omgjorda Gamma VLD13 banddiskanter. Snart kommer subben me..

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Om ni kör med Xbox center så kan ni lira på nätet gratis och med chipet aktiverat

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    xbox center?.. kan du lägga upp filen

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    sorry sa fel :P Menade xbox connect... tror den finns på www.xbconnect.com

Liknande diskussioner

  1. evox.ini
    By fjodde in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 21:12
  2. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •