Hej!
Jag undrar om man kan göra om en NTSC-box till en PAL-box så man kan lira PAL-spel över Live, dvs den ska bli en PAL-box utan chip.. Flasha om BIOS kanske?
Tacksam för svar.
Hej!
Jag undrar om man kan göra om en NTSC-box till en PAL-box så man kan lira PAL-spel över Live, dvs den ska bli en PAL-box utan chip.. Flasha om BIOS kanske?
Tacksam för svar.
om du bara flashar den genom att ändra bios kan du inte köra på live. om du vill köra live måste du nog ha chip i så fall..
..
Jag ska chippa den för att kunna lira spel från hårddisken, och chippet kan man ju stänga av för att kunna lira Live-spel.
Problemet är att jag har en NTSC-box och jag undrar bara om det finns något sätt att "göra om" den till en PAL-box så man kan lira PAL-spel över Live, så det inte märks liksom..
Enigmah video mode select.
Inte för att vara paranoid, men MS borde ju kunna se att det inte är någon riktig PAL box och därmed banna den...![]()
Man vet aldrig...![]()
Xbox v1.4, Aladdin Advanced, X2 4981 Bios, 160 GB HD
HDD-LED, Clear Jewel + rund CCD, 80 mm LED-Fan, USB Port
Xbox länkar...Allmän Info...Bilder - Mods...
Ändra till ntsc med enigmah videomode switchdisc
starta config magic
lås upp hårddisken
ändra eprom on the fly och ändra game region från 1 till 4
spara eprom
lås hårddisken igen
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tack Hansi - kommer den fungera på LIVE efter detta?
Ja
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ursäkta mej...
De e kanske jag som inte fatta riktigt här???
"Göra om en NTSC-box till PAL-box utan chip?"
plus
"Jag undrar om man kan göra om en NTSC-box till en PAL-box så man kan lira PAL-spel över Live, dvs den ska bli en PAL-box utan chip.. Flasha om BIOS kanske?"
XBOXLive är inte begränsad till någon region.
Varför inte köra då NTSC spel på NTSC maskin o PAL på PAL...
I'm a XBOX Lover.![]()
©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®
XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
Screen : 103" (InFocus)
+ en massa andra bra prylar.
Jag vet faktiskt inte, nu när du frågar.. Men det var säkert någon kanonbra anledning från början.. ^^
Bookmarks