Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: ang. SuperDisc och FTP XBOX-->PC

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Unhappy ang. SuperDisc och FTP XBOX-->PC

    Jag har SmartXX v.2 chippet på en 1.4 tror jag det är, och ska instalera bl.a. Evolution X.. när jag kör på med super-disc från skivan i Xboxet, kör jag över det befintliga MS Dashboard eller lägger sig EvoX på hårddisken så att jag kan välja själv? Kan jag i så fall välja själv från SmartXX vilken dashboard jag vill ha?

    Så tänkte jag säkerhetskopiera filerna från orginal HDD via FTP (FlashFTP) men jag kommeri n in på min xbox, har testat att pinga den och det går bra men av någon anledning vill inte FTP fungera. Jag har inte gjort något med Xboxen än, bara lödit dit chippet så det finns bara MS Dashboard på den samt chippets egna operativsystem.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Väljer du original bios i smartxx menyn så startas ms dashboard. Annars startar evo-x.
    När du lärt dig använda evtool/xbtool för att anpassa dina biosar kan du göra t.ex. 4 olika biosar som startar 4 olika dashboards.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Okej så att dashboarden lägger sig på hårddisken och så kopplar jag en bios till den för att starta upp? senaste är väll m8 bioset då eller?

    Du har ingen aning om vad som är fel med FTP'n? Har kopplat ner internet, alla brandväggar och även testat med korsad nätverkskabel och jag kan pinga Xboxen alla gången men jag komemr inte in på den med FlashFXP, TotalControl e.l. FlashFXP säger Connection Refused om det är till någon hjälp. Har ställt in Xboxen på 192.169.0.2, Gate på 255.255.255.0 och sen den sista på 198.162.0.0. PC'n står på 192.169.0.1 och Gate och den andra är samma som på Xboxen, på användare och lösen skriver jag "xbox". Vad kan felet va tack för hjälpen, börjar bli frustrerad Vill inte köra över något på HDD förns jag har säkerhetskopierat detsom ligger på den.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    gate skall inte vara 255.255.255.0, det är subnetmask som skall vara 255.255.255.0
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    ursäkta, det va så jag menade Subnet är 255.255.255.0 och Gateway är 192.168.0.0... forfarande ingen aning om vad som är fel?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Oasis.
    ursäkta, det va så jag menade Subnet är 255.255.255.0 och Gateway är 192.168.0.0... forfarande ingen aning om vad som är fel?
    har du satt ftp på "yes" ???
    Detta är min signatur

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    vart ställer jag in det menar du?

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    23
    i settings i evox
    Detta är min signatur

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har ju inte EvoX. Jag ska ju gå in på HDD innan och säkerhetskopiera filerna innan jag instalerar EvoX tänkte jag men jag komemr ju inte in som sagt va.

    (har försökt instalera EvoX i alla fall, bärnde på en DVD+rw och körde i han klagade på att den va smutsiog elelr trasig, why?)

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    din spelare som inte klarar av dvd+rw prova annan skiva
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    jo har funderat på det med, jäkligt störande. Annat märke(tillverkare) eller ska jag testa DVD-rw eller vad ska jag köra på??

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    testa dvd-rw vissa läsare kan ta + vissa -
    bara att prova sig fram
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Liknande diskussioner

  1. IRC, Superdisc och Xbins
    By whopper in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 19:18
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. hur kör man ftp mellan pc och xbox
    By bansai in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-12, 09:49
  4. hur kör man ftp mellan pc och xbox
    By bansai in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 20:58
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •