Hej alla, håller på att löda mitt nya Aladdin Advance Plus XT chip, men saken är den att jag inte hittar L2 på mitt chip. Det jag kan komma närmast är LCD2.
Hej alla, håller på att löda mitt nya Aladdin Advance Plus XT chip, men saken är den att jag inte hittar L2 på mitt chip. Det jag kan komma närmast är LCD2.
Just ja, glömde säga att min x-box inte är v1.6
Du kan nog löda in den som en vanlig aladdin chipp och skippa L2
Okey...
Vilka punkter ska jag löda där nere på den där det står "fron"? Är det alla eller är det dom 2 längst till vänster, dom 4 längst ner och 2 åt höger längst upp som ska lödas?
Löd in BT,D0,L1
Men dom 9 lödpunkterna som är övanför texten "front", vilka av dom ska jag löda?
Alla
Hoppas du är säker på detta nu..
jo så är det... är du osäker kolla på aladdin-*********
Men om du tittar på den som är på aladdin********* så har den bara 8 lödpunkter där nere, jag har 9st... :\ Så om jag ska gå enligt deras så måste jag hoppa över den 3.e lödpunkten fårn höger där uppe.
Last edited by Tobbelobbe; 2004-10-06 at 00:05.
Det verkar som att den 9 punkten endast går till kontrast potentiometern för LCD displayen. ska du använda Display ?? om inte kan du nog skippa den.
Enligt bilden som du har är det ett snik XT chipp utan display drivning för den har ingen display potentiometer monterad.
asså du dör inte om du löder alla punkterna :P inte boxen heller
Testar med alla punkter då.. Återkommer.. =P
Den hänger sig när man startat med chipet.. När man startar normalt så kommer en ruta upp att man ska kontakta suport... vad göra? :'(
Opppsss, jag som klantade mig.. Satte kabeln till dvd.n snett.. Så nu startar boxen utan problem med chipet och utan chipet... Takker för all hjälp..
Just ja, ska det inte finnas någon extra meny eller så? Eller är det så att jag kanske måste uppdatera chipet på något sätt? Funkar att spela brännda spel nu, men ska det itne finnas massa extra grejer för övrigt också?
Konstigt nog har jag inte sett någon bild på nätet som visar ett färdig lött alladin chip. Om någon har en bild på hur det ser ut så blir jag glad!
Men iallafall... jag lägger mitt alladin rakt på moderkortet och löder de 9 punkterna som står ovanför "Front" texten på chippet. När jag lödat dom så löder jag BT D0 och L1 (som finns på höger sida på bilden på chippet)?
Vad är det för lödpunkter som är på vänster sida på bilden på chippet? (totalt 15 st)
Det finns väll ingen kabel man måste löda underifrån moderkortet va?
Tobbelobbe
Du har den bästa bilden på ett chipp jag hitills sett på webben
men det hjälper nog inte mej, jag har en 1,6 box garanterat och beställde ett likadant chip som du har, fick en påse med chippet och en papplapp med startinfo, det var allt....
Sen har jag läst en massa och blir snart koko för hemsidan där en lödritning skulle finnas där fungerade bara 1 av 3 bilder och dessa var suddiga
snacka om support va!
på tex http://www.aladdin-*********/ där finns information för "Live plus" men det chippet har jag inte...antar att man skall följa det allafall, sen har jag frågor om
Stiftbrygga behövs det?
måste man flasha chippet innan man monterar det?
bygga om LPC'en (vad e det?)
kan man löda fast chippet på moderkortet ? eller en tejpbit
kan man ta tunna kablar från tex en telekabel?
Tobbelobbe kan inte du lägga upp några bra bilder på det du gjort för det behövs verkligen och lovar att det kommer att uppskattas av många här
tacksam för svar
Du skall löda punkten "HD" på XT chippet till "L2" på moderkortet enligt aladdins vanliga anvisningar. Men den borde inte vara nödvändig, den får bara led att blinka vid hårddiskaktivitet.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ni som vill ha en mer exakt förklaring för hur jag gjorde så har jag en projektlogg på sweclockers. Länk till min tråd, x-box ombyggnationsobjekt.
Är det någon som vet hur jag får upp den där såkallade "daschboard" eller va den heter? För när jag startar med Chipet så står det bara "Evo X" i vänstra hörnet, men allt se ut som när man startar utan chipet...
instalera superdisc
"Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."
Vart kan jag hämta det och hur installerar jag det?
Tobbelobbe.
Kanon att du kunde ta så detaljerade bilder nu kan jag äntligen börja mitt projekt...PS den här guiden du gjorde borde få en egen plats på forumet...
Hansi kan inte du lägga om tobbelobbes egen länk så att andra lättare kan hitta den??
Sparar många dyrbara hårstrån
Jag kan ju skapa en ny tråd här på forumet och lägga upp bilder + beskrivning..
rekomenderar att du tar bort länken
får inte länka till såna sidor
tobbelobbe kan du skicka mej ett email tror du/hej
Last edited by nighthawk; 2004-10-06 at 21:40.
? Tarkan varför ska tobbelobbe ta bort den länken den e ju kanoners!
Last edited by nighthawk; 2004-10-06 at 22:06.
nä nä det var en annan person som la upp en länk till en pirat kopierings sida
men han har tagit bort sitt inlägg
Du kan ju alltid kolla in min sida där jag har massa bilder på mitt x-box projekt + chipningen... Tobbes-sidaOriginal inlägg av nighthawk
Kolla under "Projektarbeten", där finns det.
Last edited by Tobbelobbe; 2004-10-06 at 22:11.
Bookmarks