Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Bootar nästan upp...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    0

Bootar nästan upp...

Hallå!

Har fått ett problem med min Xbox, den bootar nästan upp normalt, Loggan (som jag har valt ska vara orange för att kunna avgöra vilken bios den laddar) kommer upp men inte texten Xecuter 2 som ska stå under med vit text. Den läser ju alltså bios från chippet men Xboxen fastnar i detta läge, vad beror det på?

Xbox 1.1, Matrixchip som är fastlött och X2 4981 Bios är det som sitter i den.

Tack på förhand!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    0
    Update: Nu bootar den upp och funkar som den ska, nästan... Så fort Xecuter 2-texten dyker upp "hackar" både bild och ljud, alltså uppstartsljud och uttoning av logga, detta tillsammans med att nätaggregatet typ tickar i samma takt som ljud och bild hackar... Det enda jag gjorde var att plocka runt lite bland kablar och så, kan det vara hårddisken som inte mår bra? Verkar konstigt då den är relativt ny...

Nästa update: Har testat lite olika saker nu, om jag startar xboxen med ejectknappen istället för det vanliga powerknappen så kommer Xecuter 2-texten upp men ingen dashboard laddas förutom i sällsynta fall... Jag har även provat att koppla bort IDE-kabeln från moderkortet men får då felkod 07 vilket innebär HDD timeout, borde det inte snarare bli felkod 08 då det inte finns nån hårddisk där?
    Vad tror ni på, IDE-kabeln som är trasig? Hårddisken? Eller kanske att chippet inte har riktig kontakt?
    Nåt av det borde det vara i alla fall...

Ja just det ja, symptomen är likadana med chippet aktiverat och avstängt så det borde vara på hårddisksidan problemet ligger va?
    Last edited by Schlbuditz; 2004-10-06 at 03:33.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kolla alla kablar, inklusive kablarna runt nätdelen då du kanske lyckats klämma sönder dom när du satte tillbaka hårddiskvaggan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    0
    Tack för svaret, jag provade just att byta ut IDE-kabeln och nu funkar Xboxen perfekt igen...

Liknande diskussioner

1. nybörjar frågor jag inte hittat med sökfunktionen
    By blåbär in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 13:15
  2. Vad gör jag om det inte går att packa upp?
    By Johan_0618 in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2004-06-09, 23:59
  3. Boxen bootar och bootar och bootar?!
    By dready in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 15:47
  4. Xboxen bootar men hänger sig nästan genast
    By Akki in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 19:27
  5. När kommer ni lägga upp allt från tävlingen i TTT
    By Roniez in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2000-11-24, 22:00

Bookmarks