Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Live,x2lite +120gb fungerar det?

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0

Question Live,x2lite +120gb fungerar det?

det är ju så att Fifa2005 kommer snart och som ni alla vet så kommer det att gå på Live, en sak man ine vill missa.
    nu är det ju så ayy jag har en moddad xbox, så kan jag köpa Live utan att vara osäker på att bli bannad?
    jag har haft Live förut på min xbox dock är det ett halv år till ett år sedan jag hade det så det kan ju ha förändrats.

så,jag har som rubriken säger en moddad xbox med en 120gb(låst) och ett x2 lite. (med switch för att stänga av) kan jag köpa live utan att behöva vara rädd för att bli bannad? kan dom stänga av mig för att jag har spel och filmer på disken? som det ryktades om sist jag´höll på med Live på min xbox. vissa sa att man skulle köra orginaldisken men eftersom jag inte har någon så har jag ingen möjlighet till det.

tack för mig, hoppas på några vettga svar nu.
    mossdog rulez

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Så här ligger det till: Du kan köra live med din Xbox förutsatt att du vidtar några säkerhetsåtgärder först!

När du går ut på Live så uppdateras din MS Dashboard. Den nya dashboarden går alltid ut på Live oavsett om du vill eller ej. Så om du kört boxen ochippad och därefter startar upp den chippad med koppling mot nätet så kommer din Box bli bannad... och pga att Live bannar på MAC addressen så är det kört efter det.

Du kan nu undvika detta genom att ta backup på din gamla MS Dashboard och efter du har kört Live så ser till att boxen inte kan nå internet när du drar igång boxen chippad och skriver över din nya MS Dashboard med den gamla uppbackade..

Lycka till.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    Whopper: om man lägger in linux på boxen tror du inte man kan byta mac då????
    Detta är min signatur

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Eftersom MAC adressen är inbränd i nätverkskortet så tror jag inte det. Det finns ett antal operativsystem som stödjer virtuella MAC-addresser (vilket Linux med all säkerhet gör) men eftersom du inte kör Linux när du går ut på Live så används den inbrända MAC-adressen.

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 00:39
  2. Kan det bero på chippet? (UEFA 2004)
    By Bourbon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 16:45
  3. Inköp av Xbox inom två månader
    By ConraDargo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 19:29
  4. RGB... Info, fakta mm mm mm. LÄS!!!
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-03-25, 20:16
  5. Varför fungerar det inte med clone cd?
    By matte in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2000-11-24, 18:39

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner