Efter några veckors svärande och experimenterande måste jag be om assistans!
Jag har en Xbox med xbit (bios 4983.06) Evox (3935) samt en 250 gb hårddisk. Mina datorer samt xboxen är kopplad mot en 100Mbit's switch som i sin tur är kopplad mot en router och sen mot nätet.
Mitt problem är att jag inte får någon som helst hastighet mot xboxen, förutom när jag FTP:ar (då är det 100Mbits fart), men jag vill använda Qwix eller Xfer då jag har en bunt ISO filer som jag inte har någon störra lust att packa upp. När jag kör Xfer(2.0 eller Qwix (1.01) och väljer en ISO-fil för att föras över till xboxen så rasslar det på i bra fart 1-3 sekunder för att sedan istort sett dö av (typ 4-5 kb/s). Kör jag FTP har jag inte detta problem.
Jag har även testat att lägga in xboxens mac/ipadress i arptabellen, inte heller det hjälper. Nämnas bör att jag testat olika nätverkskablage, korsade kablar, switchar, biosversioner, nätverkskort, dashversioner, Avalaunch, Qwix/Xfer, etc men ingen skillnad. Jag har även testat att ta bort Internetaccessen, testa med dhcp/statiska IP till xboxen, hårdställa hastigheten/duplexen på nätverkskortet.
Har läst igenom hundratals inlägg på olika forum men inte heller där hittat något som jag inte redan provat. Någon här som har en lösning, eller åtminstone ett uppslag på vad som skulle lösa problemet?
Bookmarks