Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Seriösa problem med överföringshastigheten

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Seriösa problem med överföringshastigheten

Efter några veckors svärande och experimenterande måste jag be om assistans!

Jag har en Xbox med xbit (bios 4983.06) Evox (3935) samt en 250 gb hårddisk. Mina datorer samt xboxen är kopplad mot en 100Mbit's switch som i sin tur är kopplad mot en router och sen mot nätet.

Mitt problem är att jag inte får någon som helst hastighet mot xboxen, förutom när jag FTP:ar (då är det 100Mbits fart), men jag vill använda Qwix eller Xfer då jag har en bunt ISO filer som jag inte har någon störra lust att packa upp. När jag kör Xfer(2.0 eller Qwix (1.01) och väljer en ISO-fil för att föras över till xboxen så rasslar det på i bra fart 1-3 sekunder för att sedan istort sett dö av (typ 4-5 kb/s). Kör jag FTP har jag inte detta problem.

Jag har även testat att lägga in xboxens mac/ipadress i arptabellen, inte heller det hjälper. Nämnas bör att jag testat olika nätverkskablage, korsade kablar, switchar, biosversioner, nätverkskort, dashversioner, Avalaunch, Qwix/Xfer, etc men ingen skillnad. Jag har även testat att ta bort Internetaccessen, testa med dhcp/statiska IP till xboxen, hårdställa hastigheten/duplexen på nätverkskortet.

Har läst igenom hundratals inlägg på olika forum men inte heller där hittat något som jag inte redan provat. Någon här som har en lösning, eller åtminstone ett uppslag på vad som skulle lösa problemet?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Tillägg

När jag väljer att ladda upp en mindre ISO fil med Qwix/Xfer typ 300 MB så är det fulla spjäll, ca 9500 KB/s, det är när man försöker föra över större filer (spel...) som det skiter sig

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0

Liknande problem..

Jag upplever liknande problem, har du hittat någon lösning?

// SwAsH

Liknande diskussioner

1. Problem med Matrix MXL2
    By cmaster in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 05:41
  2. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-03-12, 00:47
  3. Problem med dashboard
    By TriggerHappy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-04, 15:02
  4. Problem med neo 2.2