hej jag kan inte har försökt det mesta och inget går jag har en "korsad" nätverkskabel och så har jag hålit på som fan men inget funkar så skulle vara snällt om någon kunde skriva precis hur man gör
tack i förväg
hej jag kan inte har försökt det mesta och inget går jag har en "korsad" nätverkskabel och så har jag hålit på som fan men inget funkar så skulle vara snällt om någon kunde skriva precis hur man gör
tack i förväg
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13532
här står precis hur du jör
har du provat det som står där å det inte funnkar skulle ja villa vet lite mer vad du har för instälningar på pc å boxen vilket ftp program du använder
"Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."
jag har exakt samma jobbiga problem och fattar inte varför, blir lite gramsePå PC så har jag IP: 192.168.0.1 Subnet: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.0.0 och på Xboxen IP: 192.168.0.2, Sub och Gate är samma som å¨PC'n. Har testat både genom min hub och även genom korsad, kan pinga xboxen jämnt men kan alldrig connecta med FTP. skriver in Xboxens ip och "xbox" som användarnamn och lösen och FlashFXP svarar "connection refused" (jag kör inte i passivemode). Jag har en orginalhårddisk i och använder SmartXX v2 chippet som jag bara har lödit fast och allting fungerar, har inte lagt in några bios eller andra dashboards. Vad ska jag göra :'( har testat och stänga ner brandväggar och allting.
Prova sätta Gateway på PCn till det IP du har på boxen och på boxen ställer du in gateway till det IP du använder på PCn.
Bookmarks