Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Jag är dum i huvudet! Nytt BIOS - hjälp!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Jag är dum i huvudet! Nytt BIOS - hjälp!

Alltså, det här är ju pinsamt.

Startade chippet och Xenium OS 2 var inlaggt från början. Finemang tänkte jag och installerade då EvoX BIOS och valde det som Default, så nu startar det när man startar XBOX:en, med den där trevliga triangeln i vänstra hörnet. MEN! Jag har inte lagt in någon dashboard - jag kommer bara åt MS dashboard. Därifrån kan jag inte göra ett skit! Jag kommer inte längre åt Xenium OS, varför inte det?! Finns det något jag kan göra? Huga.. Har läst igenom alla manualer jag hittat på teamxodus.com men blir inte klokare.

Jag har dashboards på burken, men jag kan inte skicka över dem till boxen eftersom Xeniums FTP-server inte är startad................ Buhu

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Hmm nu e inte jag nån expert men du kan väl starta upp med en superdisc o starta upp ftp mm genom den o fixa till allt? Du borde ju kunna komma åt Xenium os ändå , startar du upp xboxen med eject knappen?
    Last edited by Don_Jarmo; 2004-10-06 at 21:38.
    "Some day, and that day may never come, I will call upon you to do a service for me. But uh, until that day, accept this justice as a gift on my daughter's wedding day."

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Det beror ju på om han har några ip-inställningar så att han kommer åt boxen eftersom han inte kan ändra det om han kör från superdisc.

Mvh
    Granqvist

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av granqvist
    Det beror ju på om han har några ip-inställningar så att han kommer åt boxen eftersom han inte kan ändra det om han kör från superdisc.

Mvh
    Granqvist

Har för mig att man kan ställa in ip mm när man bootat upp på superdiscen.
    "Some day, and that day may never come, I will call upon you to do a service for me. But uh, until that day, accept this justice as a gift on my daughter's wedding day."

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Jo, det stämmer men man kan inte spara inställningarna eftersom man använder skiva. Har man däremot ställt in ip och sånt på hårddisken så hämtas ip och sånt därifrån.

Mvh
    Granqvist

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Sant, men jag tänkte på att han inte har tankat över nån dashboard så det kan han ju iallfall fixa då , men jag funderar på Xenium OS:et den borde ju iallafall köra igång om han startar med eject knappen ..

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Hej,
    tack för svaren men jag löste det på egen hand Om man startar boxen med hjälp av Eject-knappen så startas Xenium OS, sen gick allting prima. Konstigt att det inte stod i någon manual bara.

Liknande diskussioner

1. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 18:37
  2. Bios Problem (Andra försöket)
    By farsight in forum Xenium Support
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 17:18
  3. Klantarsle behöver hjälp med bios, tror jag.
    By Vaafan in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-06-09, 21:42
  4. Vilket bios ska jag ha??
    By Recman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-09-12, 20:34
  5. Snälla jag behöver FTP hjälp
    By TonkishMan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 00:19

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner