Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Super Aladdin Live ???

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21

    Super Aladdin Live ???

    Beställde ett nytt Aladdin Live från psxcare för ett par dar sen... fick hem på posten idag men det var inte nått aladdin live chip jag fick...
    Det står Super Aladdin Live på chippet och jag kollade upp lite och det var samma lödpunkter etc.. Så lödde på pinheadern(har vana) sen skulle jag uppdatera bios till M8_16 med min programerare jag har.... det är 1.6 box...
    Men inget program hittar chippet... även om jag löder pin 25 till d0 (fast står på superaladdin.com att det inte ska behövas.... men har provat det med... är inget fel på datorn elelr programeraren för den hittar mitt andra aladdin live chipp..... är det så att det behövs ny programerare till detta nya chip eller behövs ny programvara ?=??? vad behövs.... detta gillas inte...
    Uppdatera Shopen om ni får nya chipp... ni kan inte skicka ett chip jag inte beställt !!!!
    Pease!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skicka tillbaka chippet om du inte vill ha det så skickar vi det vanliga aladdin live så fort vi får in dom. Pga leveransstrul (vi väntar på 500 aladdin live chip vi inte fått ännu) och en del synpunkter från kunder dom haft problem med livechippen har vi testat/levererat 100st super aladdin live som är tillverkade i en annan fabrik men fungerar exakt likadant.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Okej... om chippet innehåller 1.6 bioset så är det ju inga problem men vet inte om de gör de?
    Pease!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    har ni nån lösning på om chippet stödjer programeraren eller är det ny programvara som behövs för att hitta chippet?
    Pease!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har inte haft tid att utreda vad som egentligen gäller med liveprogrammerarna.

    Tydligen har både cpld-koden i chippen och tillverkningen av programmerarna ändrats i china för att få chippen att fungera perfekt i 1.6 boxar och för att slippa löda en extra kabel för att kunna flasha chippen.

    Jag har ingen koll alls på vad som fungerar med vad just nu. Vi ploppar loss minneskapslarna och flashar dom i vår stora flashprogrammerare istället, det går 100ggr fortare än att använda parallellportsprogrammerare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Jo okej förstår de... men det är ju inge vidare att sälja chip+programerare som inte funkar ihop :P
    Pease!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Har löst det nu.... Tog bort flashkretsen ur Super chippet och satte det i mitt vanliga Live chip och sen i programeraren... så nu funkar det....

    Tycker det är illa endå att niinte provar om grejjerna funkar innnan ni säljer...
    Pease!

Liknande diskussioner

  1. Aladdin live till vesion 1.6 problem
    By kiman74 in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 37
    Senaste inlägg: 2004-10-17, 23:01
  2. Aladdin Advance Live + programmerare på 1.6
    By Twistedinc in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 01:20
  3. Vilket bios till Aladdin Live?
    By Decept in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 14:37
  4. Aladdin Live montering i xbox 1.6
    By arl in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 14:32
  5. Aladdin Live flash-krångel och ett gäng frågor
    By illm in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-04, 22:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •