Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Aladdin Advance Plus hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Aladdin Advance Plus hjälp!

    Hej har köpt ett Aladdin Advance Plus chip...men fattar inte hur jag ska löda det har lödit alla punkter som ska lödas på "LPC busen" som det står på aladdins sida...men funkar inte...behöver man löda några andra punkter med sladdar runt om i xboxet? för det finns en Aladdin Advance for XBOX 1.0 ~ 1.2 Bios ritning på aladdins sida men chipet där ser inte likadant ut som mitt? fattar ingenting av ritningarna på Aladdins sida. snälla hjälp mig!

    tack på förhand

    /Andreas

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    ps. kan se brända dvd filmer men inga brända spel funkar....lampan byter aldrig färg heller även om jag håller inne knappen...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Hej andreas. Kolla min hemsida. www.tobbes-sida.com, under "Projektarbeten" -> "Ombyggnation av x-box". Scrolla ner så ser du... Jag satte in mitt dena natten som va. Jag har bilder och förklaring.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Glömde säga att det är v.1.3-1.5 den gäller som jag har..

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    tack

    ja tack så mycket...jävligt bra sida du gjort!..finns ju fan inga ritningar man fattar nånting av nånstans...men undrar en sak till ...mitt xbox är från mars 2003, vad är det för version då? har läst på ett annat och sett på dina bilder att man behöver en extra sladd från en punkt på lpc (1pc?) porten till där en skruv ska sitta på version 1,5...problemet är att jag lödit fasst chipet på alla lpc punkter och om jag ska löda under måste jag isåfall ta loss chipet? svårt att förklara vad jag menar...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Du har nog också någon vertion av v.1.3-1.5... Men dom ända punkterna som jag använt mig av på mitt chip är "L1, D0 och BT"... "D0" är lättast att löda fast på undersidan av moderkortet. Nä, du behöver inte ta bort chipet. Antingen så tar du kabeln igenom ett av dom lediga hålen, eller så tar du kablen runt över kanten på moderkortet bara. Men det blir bäst om du tar kabeln igenom en av dom lediga punkterna tycker jag. Jag har lödit fast mina andra 9 punkter på moderkortet som fanns på chipet. Det med en extra sladd tror jag bara är till v.1.6.

Liknande diskussioner

  1. Aladdin Advance Live + programmerare på 1.6
    By Twistedinc in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 01:20
  2. Aladdin Advance plus XT hjälp
    By emjay in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 14:21
  3. Aladdin Advance LIVE programmerare + Advance Plus?
    By denSiS in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 13:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •