Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: 1.6 x2 2.6

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

1.6 x2 2.6

3 frågor. har en 1.6 å ett x2 2.6
    ska löda in det som beskrivning på 1.6. Funkar crowell bioset att starta upp det med så släden kommer ut och sen flasha det med m8_16 1024k via cd bios.bin, eller måste jag ha en lös programmerare. har läst runt här på forumet men jag tycker det är lite olika svar så nu tänkte jag om nån lirare visste

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Cromwell visar en meny där du får välja om du vill läsa bios från disc(DVD/CD) eller från C:\bios.
    Väljer du från disc kommer släden ut.
    Jag har valt att flasha med en 512kb variant för att behålla Cromwell på andra banken om något skulle skita sig.
    En sak som jag var tvungen att fixa var dock att flasha en gång till med evox inbyggda flashprogram för alla apps eller spel jag försökte starta hängde sig.
    Lycka till !

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Gothmog

Hur startar man Evox inbyggda startprogram, har samma problem som dig att jag inte kan starta några spel, utan spelen hänger sig utan att man ser någonting. Men jag flashade med ett 512kb m8_16 och ett Cromwell bios, alltså gjorde jag en 1024 BIOS och flashade med det sen. Har det någon betydelse??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    M8 trivs bäst om det får ligga spritt över hela 1024
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Finns det något annat BIOS man kan använda till Executer 2.6 Lite?? förutom M8_16 BIOS:et, kan man använda Xecuter BIOS:et??

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    M8_16 är det enda som funkar te 1.6orna just nu
    "Peace means reloading guns"

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Jag tycks ha samma problem (?). Jag har flashat med flera olika varianter av m8_16 (det enda som fungerar för mig, och tydligen alla , 512k, allt fungerar fram till att jag vill ladda program. Ex mediacenter, eller vad som helst. Då står det bara "loading" och inget händer. Har testat med evox och avalaunch, samma sak. Gäller program från dvd och hd.
    Ska jag flasha 1 meg och tro att det fungerar? Men då försvinner ju chansen att flasha igen.
    Eller är det nåt annat som är fel??

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Löste problemet. La in flashbios på bank1 och m8_16 på bank2, som nån annan sa att det skulle funka (flashade 1meg på en gång 2xflashbios + 2xm8_16). Och nu kan jag ladda programmen!
    Så m8 trivs bäst på bank2 tycks det.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tattarkungen
    Löste problemet. La in flashbios på bank1 och m8_16 på bank2, som nån annan sa att det skulle funka (flashade 1meg på en gång 2xflashbios + 2xm8_16). Och nu kan jag ladda programmen!
    Så m8 trivs bäst på bank2 tycks det.
    Var får man tag i "flashbios" när man ska göra bios filen som man ska flasha så jag kan får det att fungera för mig oxå.

Jag är rätt så ny på detta så vill ha så mycket hjälp som möjligt.

FlinMan

Liknande diskussioner

1. EVO-X M8 och EVO-X M8_16 för XBOX version 1.6
    By Hansi in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2015-05-25, 11:08
  2. XBOX version 1.6
    By Hansi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 21:45
  3. XBOX version 1.6 - lista på tillverkningsdatum osv
    By Hansi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 22:01
  4. Aladdin Live montering i xbox 1.6