Köpte ett Smartxx v2 chip för någon vecka sedan. Fick nu hjälp av en polare att installera det i en 1.6 box. Han gjorde ett mycket proffisgt jobb, vi mätte av alla kopplingar etc och allt fungerade. Sen när jag startar upp Smartxx OS får jag ingen bild, ibland kommer några gröna sträck över bilden. Läste runt lite på olika forum, hittade ingen på detta som haft samma problem. Läste på ett forum att nya 1.6 xbox och gamla smartxx chip inte alltid fungerar så att man får bild. Så jag gjorde en blind-update av SmartXX OS via cd. Verkade jobbigt att sitta och mata in alla ip-nummer etc. Efter att han prövat minst 5 CD-RW skivor så verkade inte Philips-dvdn ta någon så provade med en DVD-R så till vår förvåning i slutet där det tidigare inte hänt något bootar xboxen om som om man flashat den. Blev väldigt glada och väntade med spänning men tyvärr fortfarande ingen bild. Allt fungerar på chippet inga lampor blinkar etc, och under installationen med cd ska man ju mata ut cdn via xboxen så vi vet ju att chippet också fungerar. Att gå in i det vanliga OS fungerar också.
Nu till frågan, vad har jag gjort för fel och vad kan jag göra åt det? Det måste ju vara ett antal som köper nytt nu som kommer få detta problemet.
Bookmarks