Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Multi-X Killer med 2-cd spel?

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Multi-X Killer med 2-cd spel?

Har nyss köpt en Multi X-Killer (en sån där lödfri pryl) och funderar på hur det funkar att köra brända/importerade spel på flera skivor med den. Går det?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nej
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    hmm, det känns riktigt risigt eftersom det inte indikeras på något sätt när man köper den på sidan. finns det någon möjlighet att skicka tillbaka den och få ett chip istället?

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    asså,det är självklart att det inte går att köra 2 skivor med en killer:S...det går att köra första skivan,men sen när du behöver andraskivan kommer det inte att fungera eftersom playstationet är tvunget att märka att det är skivbyte för att kunna förstå att det är en ny skiva och inte samma skiva som man startade med.Det är därför det inte fungerar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, du får skicka tillbaka den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Hmmm ni har fel, Det är klart det går att köra spel på 2 CD skivor eller mer.. Så här gör man.. när det är dags att byta CD öppna luckan ta ur spelet stopa in ett PAL spel lyft på fjädern (den som gör att PS ett tror luckan e stängd) släpp ner fjädern igen å då börjar PS ett att läsa regions koden tar ett par sekunder (kräver lite tajming) när det har läst koden stoppa skivan å ta ut den, stoppa sedan in den import skiva du ska spela om du tajmat rätt så ska PS ett fortsätta ladda in spelet å det e bara att forsätta spela. Det funkar det vet jag för jag brukar själv göra så. Vet inte om det går att köra backupper med en killer..
    Last edited by Andreask_81; 2004-08-31 at 14:02.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jo, jag vet att det går att göra så, men det är inte direkt praktiskt...stor chans att man misslyckas och måste starta om igen från början på cd#1

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    ELLER så har man ett minneskort och bootar saven från andra skivan (fungerar med de flesta spelen)
    "Peace means reloading guns"

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vete fan om det är så i de FLESTA spelen, är tydligen en del spel där man måste byta skiva först och sedan spara innan man kan boota direkt från andra skivan. Då måste man låna en chippad psx för att spela över kanten.

Liknande diskussioner

1. problem med med brända spel
    By Mankan in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-06-27, 23:20
  2. 1.0-box som successivt slutar fungera med spel
    By Bobster in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 02:00
  3. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 03:43
  4. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner