Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Pajjad v3

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Karlstad
    Respekt
    0

Pajjad v3

Hej jag har ett probb som jag behöver hjälp med.

Vi har nu pajjat ett moderkort till ps2 v3. Vi hade köpt ett ripper 2 ultra och hade en kille som e grym på att löda. Men det finns ju inga instruktioner alls som är bra. Bara en bild att gå efter. Det va kryss på vissa punkter på chippet och det stog på engelska att de skulle "short out" Vi missförstog allt och tog helt enkelt bort de benen.. Dumt gjort ! Finns det nånstans att få tag på instruktioner med text och bild ? Vi hade tänkt att ge oss på en v7 nu men man e ju lite skakis efter det förra nederlaget. på centralchippet så sitter ju benen så tätt ihop att man knappt kan se dem med blotta ögat. Har ni några tips att ge oss. Som sagt han e en jävel på att löda (elektriker mm) men han har aldrig lött ett ps2 förr.

Nu till det gamla "något haltande" moderkortet vi har. Finns det nån chans att rädda det eller e det bara att kasta ? Vart kan man få tag på beggade moderkort? om det nu går vill säga..

Tacksam för snabbt svar och lite desperata efter lösningar !

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    V3 moderkort borde jag ha liggandes, 500:- + 150:- frakt isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Karlstad
    Respekt
    0
    kk Tack Hansi för ditt svar. jag vill ha ett moderkort från dig. Det vore ju synd att behöva slänga spelet :P Men jag återkommer till dig när jag vill att du ska skicka det.

MvH Tobias

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Karlstad
    Respekt
    0
    Vad skulle det kosta om jag vill ha ett chip ditsatt på moderkortet innan du skickar det till mig så Hansi ?

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner