jag e noob vad det gäller detta och hittar ingen guide för just mitt problem på den här sajten :/
jag har precis fått min xbox chippad så att den skall klara brända skivor
men jag ville ju att det skulle se lika snyggt ut som på jobbarkompisens, dvs han har evolution X dashboarden
min däremot ser ut och fungerar på följande sätt....
1. man trycker en gång på ON knappen och xboxsen startar som vanligt med MS orginal dashboarden och power ledden lyser grönt.
2. man håller inne ON knappen, nu startas xboxen via chippet och power ledden lyser med orange färg, MEN det är fortfarande samma tråkiga dashboard dvs MS orginal dashboarden fast nu står det också "EvoX" uppe i vänstra hörnet iaf så använda han sin seriella kontakt för att uppgradera sitt bios när han sist gjorde det för nåt år sen
jag ville ju lägga in alla gottigheter som kompisen har, alltså emulatorer och apps m.m. men vi lyckades inte komma åt min nychippade xbox via flashFXP för vi vet inte vad den har för IP och man kan inte se det genom att gå in i "System Info" för där är det bara samma rullande text som på orginalet och inga som helst alternativ
vad jag har kommit fram till genom läsning i diverse trådar här så måste man Flasha sitt bios för att ändra den där dashboarden kan man göra detta genom en skiva? för det verkar inte gå att få kontakt med min xbox på nåt annat sätt
kompisens xbox innehåller ett gammalt executor chip så han har nån skum seriell kontakt på baksidan på sin krysslåda, men min ser ut helt som vanligt, dvs den ser knappt ut att ha blivit moddad alls förutom att powerled lampan lyser orange och det står "EvoX" uppe i vänstra hörnet då?
sist men inte minst kan man få in evolution X dashboarden med alla sköna inställningsmöjlighter som följer med den utan att behöva flasha bios? Man är ju lite mes när det gäller sånt för man vet ju vad som händer med datorer om sånt misslyckas jojjomensann då får man handla ett nytt moderkort, men i xboxsen fall så får man tillverka ett nytt själv av gamla kretskort å skit ? eller köpa en ny xbox (
tacksam för alla råd/tips
Bookmarks