Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hur läggar man in Evolution X Dashboard?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Hur läggar man in Evolution X Dashboard?

    jag e noob vad det gäller detta och hittar ingen guide för just mitt problem på den här sajten :/

    jag har precis fått min xbox chippad så att den skall klara brända skivor
    men jag ville ju att det skulle se lika snyggt ut som på jobbarkompisens, dvs han har evolution X dashboarden

    min däremot ser ut och fungerar på följande sätt....
    1. man trycker en gång på ON knappen och xboxsen startar som vanligt med MS orginal dashboarden och power ledden lyser grönt.
    2. man håller inne ON knappen, nu startas xboxen via chippet och power ledden lyser med orange färg, MEN det är fortfarande samma tråkiga dashboard dvs MS orginal dashboarden fast nu står det också "EvoX" uppe i vänstra hörnet iaf så använda han sin seriella kontakt för att uppgradera sitt bios när han sist gjorde det för nåt år sen

    jag ville ju lägga in alla gottigheter som kompisen har, alltså emulatorer och apps m.m. men vi lyckades inte komma åt min nychippade xbox via flashFXP för vi vet inte vad den har för IP och man kan inte se det genom att gå in i "System Info" för där är det bara samma rullande text som på orginalet och inga som helst alternativ

    vad jag har kommit fram till genom läsning i diverse trådar här så måste man Flasha sitt bios för att ändra den där dashboarden kan man göra detta genom en skiva? för det verkar inte gå att få kontakt med min xbox på nåt annat sätt

    kompisens xbox innehåller ett gammalt executor chip så han har nån skum seriell kontakt på baksidan på sin krysslåda, men min ser ut helt som vanligt, dvs den ser knappt ut att ha blivit moddad alls förutom att powerled lampan lyser orange och det står "EvoX" uppe i vänstra hörnet då?

    sist men inte minst kan man få in evolution X dashboarden med alla sköna inställningsmöjlighter som följer med den utan att behöva flasha bios? Man är ju lite mes när det gäller sånt för man vet ju vad som händer med datorer om sånt misslyckas jojjomensann då får man handla ett nytt moderkort, men i xboxsen fall så får man tillverka ett nytt själv av gamla kretskort å skit ? eller köpa en ny xbox (
    tacksam för alla råd/tips

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    söktips: 'superdisc'
    Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Du kan ju ladda ner Superdisc och installera det på x-boxen...jag hade ett liknande problem fast för mig var det menyer som fattades på evoX-menyn. Sen nu har jag laddat ner Superdisc 3.7rac8.iso och ska precis bränna det på en dvd...sen, enligt andra som har svarat mig så är det jätteenkelt att installera den på boxen...
    Får se..hoppas att det funkar...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Ladda ner Superdisc, bränn .iso-filen på dvdskiva, starta upp boxen i chippat läge, följ guiden som finns här på psxcare..det gjorde jag..lätt som en plätt när man väl visste hur man skulle göra..

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Kan jag köra superdisc 3,7 på min 1.0 med aladdin.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    ja
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Liknande diskussioner

  1. Hur gör man när man flashar?
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 17:44
  2. Hur bränner man ett orginal ps2 spel????
    By simpsons_13 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 20:17
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 17:02
  4. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05
  5. Hur patchar man??
    By Nyström in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-05, 02:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •