Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Error Code 7, felsökning?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Error Code 7, felsökning?

Jag sökte på detta men hittade inget som var till hjälp, så jag skapar en tråd om det.

Jag har en låda chippad med ett X-B.I.T. som jag köpte härifrån för drygt 8 månader sen som har fungerat felfritt ända fram tills i sommar, då hårddisken jag körde på säckade ihop och slutade ladda (även när man körde den i pc:n). Då fick jag idén att prova med hårddisken som följde med lådan, men får då error code 07...

Chippet lyser iaf, och jag har kollat ett par gånger om det har kontakt (vilket det verkar ha) så nu tänkte jag börja felsöka men då jag inte vet vad felet kan vara så undrar jag om någon kan kläcka ur sig ett par generella felsökningar vad gäller error code 7?

Jag kan samtidigt passa på att fråga vad det är för fel om man försöker flasha, men får felmeddelandet "Unable to send cmd_status" eller något liknande? Räknaren i xbit.exe stannar oavsett vad jag försöker göra sen hänger sig programmet... Trasigt chip?

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23
    kolla så att hd sitter i riktigt å även att den Är "master" eller cable select?
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Så enkelt kan det nog vara, det sitter ingen jumper alls där.. :] ska försöka hitta en och prova igen.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Min polare fick upp nått med ERROR.. men det som var felet var att an glömde installera biosen

Liknande diskussioner

1. Generell felsökning!
    By b00n in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 22:48
  2. Felsökning?
    By Frallan in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 23:11
  3. Felsökning
    By MrWest in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 22:18

Bookmarks

Behörigheter