Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Ett par frågor ang HDL

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Ett par frågor ang HDL

    Hej! Jag funderar på att köpa HDL och en HD. Men jag har några frågor:

    1. Kan man ta ur HDL skivan och köra vanliga spel bara sådär eller måste man göra något annat?
    2. Måste man bryta garantin?
    3. Sätter man in nätverksadaptern från sony eller HD:n?
    4. När man överför spelen från datorn, sätter man bara in HD:n i datorn då?
    5. Förljer det med manual till HDL (som är lätt att förstå) ?
    6. Vad är +/- med HDL?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    Tjo
    jag kan iafl svara på dom jag vet..
    1. Japp.. inga problem.
    2.Neps... inget alls
    3. eh.. va? asså. iafl du köper en nätverksadapter från sony (INTE usb) å i den finns portar till en hårddisk (IDE,Ström)
    4. Du använder dig av programmet Winhiip som formaterar och lägger in spel efter din önskan
    5. ingen aning.
    6. inte en aning där heller

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Svar på fråga nummer 6:

    + är att många laddningstider i spel som stöds förkortas rejält (eller försvinner helt i vissa spel). Man slipper även byta skiva för att köra ett annat spel och kan förvara sina orginalskivor mer säkert och slippa repor på dom om klåfingriga syskon finns i huset (eller husdjur för den delen).
    - är att du inte kan köra spelen online från hd (även om spelen har onlinestöd), detta gäller dock inte alla onlinespel, en del äldre onlinespel som inte har dna$-checkningssystemet ska tydligen funka. Sedan funkar inte alla spel perfekt heller (själv har jag nog faktiskt bara stött på en handfull spel som funkar helt perfekt, dvs inte hänger sig ibland eller buggar ur och tappar ljudet eller liknande).
    "I tried sniffing coke once,
    but the icecubes just got stuck in my nose"

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Tack för svaren! Men jag är fortfarande väldigt förvirrad. Eftersom man "måste" beställa HD Advanced så har jag yttligare ett par frågor:

    "Denna produkt är en variant av HD Loader, anpassad för de kunder som inte har chip i sin PS2 utan använder t.ex. Swap Magic / Slide Tool för att köra brända spel. Med HD Advance medföljer TVÅ skivor, en för att kunna läsa in spel från CD-R och en för att kunna läsa in spel från DVD-R. Man måste redan ha t.ex. slidetool för att kunna "swappa" in skivorna isåfall. I övrigt fungerar den på samma sätt som HD Loader."

    Alltså, måste man ha slidetool / swap magic helt plötsligt? Det jag vill/ska göra är följande:
    *Köpa HDL Advanced
    *Köpa sonys nätverksadapter
    *Köpa en Maxtor 80GB HD
    *Koppla in HD:n till datorn och överföra nedladdade freewares *host* via ngt lämpligt progg
    *Koppla in HD:n till NVadaptern eller hur man nu gör, och spela spelen!

    Jag har en V9 och har INGET chip. Kommer det att funka? Vad är allt jidder om Swap grejer i citatet?

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    Hd Advance utnyttjar även swaptool... t.ex du har en omoddad ps2 .. men hade tänkt lägga in spelet via en bränd skiva... då kan man använda swaptool.. för att den ska "tro" att de är ett orginalspel.. och det kan du inte göra med Hdloader..

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ok, men jag har bara tänkt att tanka spelen, då kan jag väl göra som man gör med vanliga HDL? Dvs överföra till HD och koppla den till nätverksadaptern?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Allexz
    Hd Advance utnyttjar även swaptool... t.ex du har en omoddad ps2 .. men hade tänkt lägga in spelet via en bränd skiva... då kan man använda swaptool.. för att den ska "tro" att de är ett orginalspel.. och det kan du inte göra med Hdloader..
    man kan visst lägga in brända spel med hd loader

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    Kan du lägga in brända spel med Hdloader genom DVD:n? på en ochippad ps2? berätta gärna hur för mig, eftersom jag vet inte många ochippade ps2or som läser brända spel iafl.

    Ja, Joakim

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    21

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Det går väl lika bra att föra över en image-fil till hårddisken via datorn om man har en ochippad och sedan spela och då blir det väl samma sak?

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Ja
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Liknande diskussioner

  1. finns ej v1.5? och ett par till frågor...
    By pemani in forum SmartXX Support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-11-04, 14:38
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 13:20
  3. ett par aladdin frågor innan köp
    By pemani in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 01:14
  4. Ett par frågor ang XBMC
    By Slump in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 19:26
  5. Ett par N00b-frågor
    By autowah in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 19:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •