Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hittar inte MemoryCard

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0

Hittar inte MemoryCard

Undrade om någon vet om någon lösning på mitt problem.

Fick en ny PS2 för den gamla hade läsaren bränt på. Jag löddade på Matrix chippet och allt funkade perfekt tills jag satte in mitt minnes kort i första slotten. Den hittade inget, men när jag stoppar in samma kort i den andra så hittas den direkt. Nu är ju problemet att nästan alla spel bara använder den första, så på så sätt kan jag inte spara i något spel alls nu. Nu vet jag inte heller om det var så från början, jag packade upp PS2'n och löddadepå chippet direkt. Matrix chippet ska väl inte kunna skapa sådanahär problem om man råkat lödda fel?(fast allt funkar)

Nu undrar jag bara om det är helt kört för mig eller om det finns nått sätta att fixa detta på? Göra så att den fungerande slotten nr2 blir nr1 eller laga nr 1 på nått sätt, eller...ja...slänga och köpa en ny ps2...igen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kolla flatkablar, säkringar osv och se om du hittar något trasigt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Öppnade upp PS2'n och kollade igenom allt. Tog ut och satte in flatkablarna ordentligt, kollade säkringarna osv, och allt såg ut att stämma. Enda saken jag inte gillade var att kabeln som går mellan handkontrollerna och minneskorten till moderkortet var lite slitet och skavt. Kan det vara problemet, går det i så fall att köpa en ny sådan kabel?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi säljer kablarna för 200:- + 49:- frakt

Det kan mycket väl vara problemet.

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=32
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    ok, beställde en ny kabel av er, hoppas det fixar det.

tack för hjälpen.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Tänkte bara säga att jag fick kabeln idag, bytte ut den, och allt funkar perfekt nu!

Liknande diskussioner

1. Varför hittar jag inte????
    By Uffe in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 16:21
  2. Hittar inte disken i datorn ?
    By Tobbe_Steen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-02-16, 12:48
  3. "Flash not writeable" - Varför inte?
    By Arctica in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-01-17, 23:50
  4. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 13:08
  5. cd2,cd3,cd4 osv. Dessa går INTE att ladda. Bråttom.
    By Mantis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-06-04, 23:10

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner