Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Överpris?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Överpris?

Kollade på er produkt "FRAG tangentbord/mus adapter för XBOX" som ni vill ha 595:- för... Kollar man på tillverkarens sida så vill dom ha 28.90USD som är ungefär 209:- ?!? alltså nästan 400:- billigare. Så även med frakt å tull å allt sånt så har ni ändå ett otroligt överpris.
    Bara en tanke.

/Micke

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    håller med, passa för fanken bara att skriva ut ett ev. konkurrerande företagsnamn..det censureras....
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=17811

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    skulle ju vara sjukt om man inte fick länka till tillverkaren, som för övrigt har http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3495 som adress till adaptern

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    yes, jag tyckte också att det var högst märkligt informationstekniskt och etiskt, men läs tråden jag bifogade så får du själv se Hansis svar.."Oskrivna regler" osv.."Lite får man tänka själv"..

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    jo ja läste den och jag har (tro det eller ej ) tänkt lite själv.. det är ju ungefär som att köpa en volvo utav en bilhandlare utan att få prata om tillverkaren

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    Du menar V****?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    haha, precis

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    Men om jag skriver såhär, jag köpte en V**** V70, så förstår ju alla ändå vad som menas...dvs att V**** betyder just V****. Då är det ju lika bra att censurera hela inlägget, eller varför inte ta bort det helt..humm..

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    har en känsla av att detta inlägget kommer försvinna

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av solle
    Kollade på er produkt "FRAG tangentbord/mus adapter för XBOX" som ni vill ha 595:- för... Kollar man på tillverkarens sida så vill dom ha 28.90USD som är ungefär 209:- ?!? alltså nästan 400:- billigare. Så även med frakt å tull å allt sånt så har ni ändå ett otroligt överpris.
    Bara en tanke.

/Micke
    Tycker det är ett helt normalt pris för en sådan produkt, tillgången och efterfrågan styr ochså priset. Det är en ny produkt på marknade som inte finns att tillgå på så många ställen ännu och det är många som vill ha den, då finns det ju ingen anledning att sälja den för en femtilapp i vinst om man har ett företag. Det kostar pengar att driva ett företag om du nu inte visste det.
    Ta hem den själv istället för att gnöla om priset eller handla från någon annan.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det kostar frakt, tull, moms och supporttid. Det finns andra företag som satsar på lågt pris istället för bra support om du är sniken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Tänk på att USA har mycket lägre skatt än vi har, så det är inte bara tullpålägg som görs på import utan även moms-pålägg som hansi sa.

Sverige har världens högsta skatt såvida inte något annat land chockhöjt sin dom senaste åren.

Vill man ha det så billigt som möjligt få ni åka till USA köpa produkterna, sedan gå till tullen på deras sida innan ni åker tillbaka och be om att få moms-avdrag. Då dras all amerikansk moms bort från produkten och såvida ni inte åker fast i den svenska tullen så kommer ni då få varan helt momsfri
    Last edited by Lucifeer; 2004-10-28 at 11:36.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Lucifeer
    Tänk på att USA har mycket lägre skatt än vi har, så det är inte bara tullpålägg som görs på import utan även moms-pålägg som hansi sa.

Sverige har världens högsta skatt såvida inte något annat land chockhöjt sin dom senaste åren.

Vill man ha det så billigt som möjligt få ni åka till USA köpa produkterna, sedan gå till tullen på deras sida innan ni åker tillbaka och be om att få moms-avdrag. Då dras all amerikansk moms bort från produkten och såvida ni inte åker fast i den svenska tullen så kommer ni då få varan helt momsfri
    Skit billigt med tanke på vad det kostar att att "åka till USA"

förresten kan man inte säga att sverige har "världens högsta skatt" när det finns länder där befolkningen nästan inte får äga någonting.
    Last edited by mjao; 2004-11-05 at 10:52.
    Detta är min signatur

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Vill man ha lägre pris är det inget som hindrar att man beställer från andra EU-länder. Oftast nån eller några 100:ingar att spara, och oftast bra, snabba leveranser. OM man vågar "chansa".

En annan intressant fråga tycker jag är om PSXCare tänker reducera sina ganska väl tilltagna priser för själva moddnings-tjänsten (d.v.s minska påslaget på pre-moddade boxar) när nu flera modgrupper levererar gratis "rebuild PCB" som förenklar moddningen högst avsevärt?? (Iaf på 1.6-boxar, dvs alla nya)

Jag driver iofs ingen affärsverksamhet så vad vet jag, men "SmartXX 4M chip inkl montering 1.195:-" tycker jag verkar osunt. Monteringen kostar mer än själva chippets retail-pris??? 600 kr för 20 min jobb, som dessutom är "enkelt" med rätt utrustning och erfarenhet? Hm. Nästan så man önskar lite bättre konkurrens här på svenska marknaden :-)
    Men iofs, vill man inte betala står det ju var & en fritt att köpa sig ett chip varhelst han känner för det, och försöka på egen hand

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    20 min jobb + 20 minuters prat med kunden vid inlämning + 30 minuters support för att kunden inte förstår hur man konfigurerar tcp/ip + 20 minuter test före montering/installation av programvara/test efter montering...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av MenFörHelvete
    Vill man ha lägre pris är det inget som hindrar att man beställer från andra EU-länder. Oftast nån eller några 100:ingar att spara, och oftast bra, snabba leveranser. OM man vågar "chansa".

En annan intressant fråga tycker jag är om PSXCare tänker reducera sina ganska väl tilltagna priser för själva moddnings-tjänsten (d.v.s minska påslaget på pre-moddade boxar) när nu flera modgrupper levererar gratis "rebuild PCB" som förenklar moddningen högst avsevärt?? (Iaf på 1.6-boxar, dvs alla nya)

Jag driver iofs ingen affärsverksamhet så vad vet jag, men "SmartXX 4M chip inkl montering 1.195:-" tycker jag verkar osunt. Monteringen kostar mer än själva chippets retail-pris??? 600 kr för 20 min jobb, som dessutom är "enkelt" med rätt utrustning och erfarenhet? Hm. Nästan så man önskar lite bättre konkurrens här på svenska marknaden :-)
    Men iofs, vill man inte betala står det ju var & en fritt att köpa sig ett chip varhelst han känner för det, och försöka på egen hand

Vore det mitt företag skulle jag inte reducera priset med tanke på hur mycket kunder dom har, snarare höja priset en hundring eller två, skulle tippa på att psxcare har full beläggning de närmaste 3-4 veckorna.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    När det gäller xbox så har jag redan förberett decemberhandeln och har nu ett team om minst 6st xboxlödare. Dom gör lätt 50 boxar om dagen utan att bli svettiga. Den 2 veckor långa kön vi hade tidigare gjorde dom kaffeved av så från och med idag blir en inlämnad xbox chippad på 1-2 timmar :-)

Så nu hinner dom träna upp sig på PS2 lödning också, vilket behövs med >200 kunder som väntar på nya ps2 eller chippning av inlämnade PS2 :-)

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0

Psxcare uttalande

Jag tycker psxcare är en toppen firma, har bra support,forum och ställer upp på sina kunder. Är själv egen företagare och vet att man måste ha en vis procent påslag för att överleva, så tycker det är ett normalpris för denna produkt som diskuteras. Och som Hansi säger det blir mycket tid runt en produkt som säljs, kunden ringer och osv. Tid är pengar som man brukar säga.

Ha det gott alla.

MvH Anonym

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner