Jag bör nog vid det här laget haft alla besynnerliga problem hehe, men nån gång måste det väl börja fungera!
Nåväl, jag har bytt ut min 120 GB disk i min Xbox mot en 250 GB disk (som jag installerade med Superdisc .8 i en annan box)
Jag uppdaterade bioset från 4981.06 till 4983.06 för att få stöd för en så stor hårddisk, har installerat senaste EvoX (3935) och sen tankat över en mängd spel i snigelfart (tog dryga 36 timmar för 200 GB!)
MEN, när jag ska starta spelen så blir det som vanligt att EvoX loggan syns några sekunder (upp till 20 sek) och sedan laddas EvoX dashboard in igen och jag är tillbaka på menyn. Mycket märkligt, dessa spel fungerade perfekt med min gamla hårddisk. Av 97 spel startar 2 st, resten enligt ovan.
Jag har testat med äldre versioner av EvoX samt Avalaunch som beter sig på ett liknande sätt (spelet ser ut att börja laddas, man kan se lite av en rad text längst ned på skärmen och sen laddas EvoX in igen)
Har även testat att ladda in några spel igen bara för att kolla så det inte blivit något fel på överföringen, men samma problem kvarstår.
Någon som har ett förslag? Slänger jag in min 120 GB disk så funkar allt finfint.
Bookmarks