Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Få spel startar efter hårddiskbyte

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Få spel startar efter hårddiskbyte

Jag bör nog vid det här laget haft alla besynnerliga problem hehe, men nån gång måste det väl börja fungera!

Nåväl, jag har bytt ut min 120 GB disk i min Xbox mot en 250 GB disk (som jag installerade med Superdisc .8 i en annan box)
    Jag uppdaterade bioset från 4981.06 till 4983.06 för att få stöd för en så stor hårddisk, har installerat senaste EvoX (3935) och sen tankat över en mängd spel i snigelfart (tog dryga 36 timmar för 200 GB!)

MEN, när jag ska starta spelen så blir det som vanligt att EvoX loggan syns några sekunder (upp till 20 sek) och sedan laddas EvoX dashboard in igen och jag är tillbaka på menyn. Mycket märkligt, dessa spel fungerade perfekt med min gamla hårddisk. Av 97 spel startar 2 st, resten enligt ovan.
    Jag har testat med äldre versioner av EvoX samt Avalaunch som beter sig på ett liknande sätt (spelet ser ut att börja laddas, man kan se lite av en rad text längst ned på skärmen och sen laddas EvoX in igen)

Har även testat att ladda in några spel igen bara för att kolla så det inte blivit något fel på överföringen, men samma problem kvarstår.

Någon som har ett förslag? Slänger jag in min 120 GB disk så funkar allt finfint.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    25
    testa att låsa hdd`n ställa in klockan rätt?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Har aldrig haft problem med klockan, håller tid & datum korrekt, har testat att låsa disken både med evox samt config magic, samma sak.
    Man kan onekligen stöta på många mystiska problem

Jag börjar dock misstänka att felet beror på att hårddisken är för stor och att möjlitvis bios inte kan hantera det på korrekt sätt. Har hittat andra liknande problem på xbox-scene.com, dock utan lösning. Men å andra sidan så verkar ju det finnas en hel del med 250-300 GB diskar som inte har några problem alls...
    Last edited by themiffo; 2004-10-15 at 00:21.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    25
    testa att lägga in 4983.67 bios. kanske funkar

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Jag lessnade på strulet och formaterade om boxen och installerade om EvoX 3935 - och vips så funkar allt. Dock så är överföringshastigheten fortfarande ett mörker, men men, man kan nog inte få allt.

Med Qwix får jag ca 10 MB/s på alla stora filer som överförs och ca 300 KB/s på alla små, något bättre än tidigare. Jag snittar nu 1- 3 MB/s på överföringen av en ISO, tidigare hade jag 9.5 MB/s i snitt.

Something smells funny.

Liknande diskussioner

1. 1.2 Vanliga problem, spel som inte startar osv
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 18:25
  2. Spel hänger dig efter byte av hårddisk...
    By andekl in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-09-02, 13:32
  3. HJÄLP! BACKUPEN STARTAR INTE!!
    By fabbe in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-05-25, 14:09
  4. Hur startar man spel från hårddisken???
    By boxhack in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 14:41
  5. PS1 spel startar inte, DVD-filmer startar inte
    By Hansi in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-01-28, 20:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner