Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: hdl patch till minneskortet

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    hdl patch till minneskortet

    jag har fått tag i en patchad hdloader som jag vill lägga på minneskortet.
    saken är den att jag vet inte hur jag ska få den dit. jag vet att man kan använda ftp men min ps2 kan inte läsa brända skivor eftersom jag inte har nåt chip. det här är vad jag har: en ps2 v5 utan chip, en nätverksadapter, hdl(orginalskivan och på datorn den patchade), en maxtor 160gb formaterad med orginal hdl. allt funkar och jag har redan flera spel på hd men man vill ju kunna använda allt utrymme. frågan igen: hur ska jag få patchade hdloader till minneskortet? måste jag använda ftp, i så fall hur?, eller går det på nåt annat sätt?
    notera att jag redan läst massvis på forumet men att jag fortfarande inte förstår alla konstiga program och namn som finns. vore extremt tacksam för hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    kom igen nu, nån kan väl svara. om jag ställt en korkad fråga kan ni väl säga det.

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    21
    vart hittar man "HLOADER.ELF" filen om jag får fråga????

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Du måste ju ha chip för att boota från minneskortet om du inte använder ett original PSX-spel och triggar HDL från minneskortet som du FTPar dit. Det finns info på forumet hur man gör för att göra detta men om du inte förstår det du läst och alla "konstiga" program & namn så kanske det är lättare att köpa nya HD Advance 2.0 eller chippa.

    Hdloader.elf hittar man bl.a. på DC.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    går det och ftpa om man inte har en moddad ps2a? för på alla trådar jag läst står det att man måste boota med en skiva med ftpprogrammet på eller att få det till minneskortet och det går ju inte med en omodad maskin

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Så här gjorde jag:

    Jag tankade ExecFTP (fick bara tag på version 0.67) och följde anvisningarna för att skapa en image av den. Kopplade in min PS2-hdd till datorn och använde WinHIIP för att tanka över ExecFTP-iso'n till Ps2-disken.

    Sedan skapade jag Exploit-Executen (Original PS1-spel + Titleman Frontend = TITLE.DB)

    Sedan använde jag FlashFXP i ACTIVE mode (Passive mode verkade inte funka - kolla i hjälpen hur du ändrar) för att ansluta till PS2-Ftp'n och tanka upp TITLE.DB samt HDLoader.elf (byt namn på den till BOOT.ELF) till "MC0/BxDATA.../"

    Starta sedan om din PS2:a med PSX-Spelet.
    Jag sitter på jobbet nu, men jag kanske ska skriva en svens guide ikväll

    EDIT: Jag har ingen moddad Ps2'a, bara en 30004R som har problem att läsa HDLoader-skivan

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    ok, jag tror jag fattar.
    ett par frågor dock:
    1 måste hårddisken vara formaterad med WinHIIP
    eller går det bra om den är formaterad med hdl?

    2 det där med att skapa exploit-executen fattade jag inte riktigt. jag har ett par psx-spel, vad behöver jag mer? och vad ska jag göra sen?

    3 (lite onödig fråga men vill vara säker) visst ska man använda sladden som följer med nätverksadaptern för att koppla ihop datorn och ps2an?

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    några andra frågor:
    1 har problem med att execftp inte funkar. när man startar det genom orginalhdloader så blir det bara svart och stannar så. vet nån varför?

    2 i flashfxp vad ska man göra för att koppla upp sig mot ps2an. behövs ip och hur får man reda på den?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag är ledsen att jag inte kan svara på rak arm, men jag sitter inte hemma för tillfället och kommer inte hem förrens till helgen.
    Exploiten går ut på att när du bootar på ett speciellt psx-spel så förbiggår du ps2:ans normala boot och läser de filer som finns på minneskortet.

    Den kabel du fick med nätadaptern är rak så du måste ansluta via en router eller en hub

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    wixner: tror du att du skulle kunna skicka execftp som iso så det bara är att lägga in den på hårddisken med winhiip direkt. För min execftp verkar ju inte funka. Vore extremt tacksam då.

  11. #11
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    21
    jag har letat på dc fast jag hittar inte hdloader.elf.. om det finns någon vänlig själ som skulle kunna skicka den på msn så skulle det vara jättebra

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    hdloader är ett program som man inte får sprida, det är olagligt. gå in på www.ps2-scene.org och leta åt en fil som heter .elf och hur man gör för att göra den till en hdloader.elf fil.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Sök på något annat är hdloader.elf då för jag hittar iaf en massa som har filen på DC++, och de är zippade. Har du testat att bara söka på hdloader??
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  14. #14
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    21
    jag har hitat en fil som heter hdld_svr.elf nu som är på 161kb... kan man använda den på nått vis. eller är den till något annat?

Liknande diskussioner

  1. Raincoat till minneskort via AR
    By Zyphoon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-21, 09:28
  2. Spela in spelandet till VHS
    By Darkchild in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-24, 11:33
  3. Multiplayer kommer till Playstation 2!!!!!!!!
    By Unknown_PsxMaster in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 13:38
  4. Till hansi Eller shiro
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-04-15, 18:24
  5. RGB till PS lika bra till PS2??
    By Bill Rey in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-12-15, 13:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •