Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: HD Advance 2.0

  1. #1

    Thumbs up HD Advance 2.0

    Är ju på gång, är det något man kan tänkas ni tar hem Hansi ?
    Last edited by Jimmz; 2004-10-22 at 13:19.
    Kung kola.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tror dom kommer in idag, skickades från asien för någon dag sedan
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3

    ahh

    Aiiiit, då lägger jag in en beställning snart då, avvaktar postens strejkhot, för då går det fortare för mig å ta en tripp på ca 40 mil å hämta det ^^
    Kung kola.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sökning via sändningsnummer
    Sökning via sändningsnummer


    Visa detaljer

    Visa detaljer




    Status: På väg

    Sänt till: STOCKHOLM, SE
    Sända eller fakturerade den: 14-Okt 2004



    Sändningsnummer: --------------
    Typ av servicealternativ: EXPRESS
    Vikt: 4,00 Kg






    Paketförlopp:


    Datum/
    Tid Plats Aktivitet

    14-Okt 2004
    17:03
    CHEUNG SHA WAN, HK
    PICKUP SCAN
    12:43 HK BILLING INFORMATION RECEIVED

    Sökningsresultat från UPS: 15-Okt 2004 18:24 östkusttid/New York-tid (USA)



    Borde vara framme på måndag tycker jag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Ok, låter bra, jag tar en titt här igen då, ta gärna och printa ett svar om du kommer ihåg när dom finnes, ha en trevlig helg.
    Kung kola.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    HD Advance 2.0 kan hantera 200 GB va?
    Det finns inga som är ännu bättre eller?
    Annars tar jag också och beställer HD advance 2.0 snarast ^_^

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Förresten, man behöver inte chip eller swaptool för att köra HD advance 2.0 eller? För jag ska inte ha något av sakerna...Men PS2an klarar av att läsa av detta ändå eller? Svara fort!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av GTJ
    Förresten, man behöver inte chip eller swaptool för att köra HD advance 2.0 eller? För jag ska inte ha något av sakerna...Men PS2an klarar av att läsa av detta ändå eller? Svara fort!
    Om du ska lägga in brännda spel på hårddisken måste du ha chip eller slidcard
    Last edited by 300D; 2004-10-18 at 19:21.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går bra att koppla hårddisken i en PC och använda t.ex. winhiip för att lägga in spelen från ISO-filer eller brända skívor, så slipper man mekka med chip eller swaptool.

    HD Advanced 2.0 kom in idag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av 300D
    Om du ska lägga in brännda spel på hårddisken måste du ha chip eller slidcard
    Nepp, dom Danne.sk har sagt så är det helt enkelt att koppla in hårddisken i datorn och föra över spelen!

    Och man kan även koppla in sej till PCn via en nätverkskabel fast det är lite krångligare då...

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Vilket är bäst enligt er HD Loader eller HD advanced 2.0 ? och varför ? =)
    tack på förhand

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    HD Advance är istortsett samma som HD Loader, bara ett ytterst lite förändrat utseende. HD Loader tillverkas inte längre utan det är HD Advance som gäller idag. Den nya versionen 2.0 klarar större hårddiskar än vad HD Loader klarade vilket är bra.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    hdadvance

    hdadvance 2.0 har inga nyheter som inte redan är lösta. Det finns patch verktyg för som löser dessa saker som hdadvance 2 har. Detta verktyg har funnits i ett par månader nu. Många anser t.o.m att hdadvance har stulit det som detta patch verktyg gör för det är precis dessa ändringar patchverktyget gör som är gjort av en privatperson. Det är till och med mer förbättringar med patchverktyget, bla stöd för hdds upp till 1tb vad jag vet.

    Sen är det upp till var och en om man orkar krångla med det.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Mjo men jag är inte så insatt i det hela så jag vet inte riktigt om jag pallar att krångla med det...

    Fast det där med 1tb är onekligen intressant då jag har en 250 GB hårddisk som ska in i PS2an...

    Hur gör man med patcharna? lägger in på minneskortet?

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Toobe: Har man inte något chip i PS2an så vill man ju gärna ha den trycka skivan för att utnyttja HDn. Om man nu inte vill hålla på att krånga med att lägga in det på minneskortet och trigga applikationen med en PSX-skiva eller inte har kunskapen till det.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    patchen använder du på hdloader.hlf alt hdadvance.hlf


    Men som danne.sk sa. Så är det bökigare om du inte har chip.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Saknar både kunskapen, orken och chippet så jag får nöja mej med retail-versionen =)

  19. #19

    Thumbs up

    VAr precis å hämtade en splitters ny Segate Barracuda 200GB, stoppa i den i PS2:an och tryckte in HD Advance 2.0, funka prima, frågade om jag ville formatera disken för den var oformaterad, formaterade, gick på ett par minuter, håller precis på i nuläget på att lägga in GTA:SA, 20% och ännu inga read errors

    Återkommer sen med eventuella händelser

    EDIT:
    Allt gick bra och spelet fungerade utmärkt, ska se om jag orkar ta ur disken å lägga in spel via datorn eller om jag ska fortsätta lägga in spel gen om skiva i ps2:an
    Last edited by Jimmz; 2004-10-22 at 13:46.
    Kung kola.

Liknande diskussioner

  1. Aladdin Advance Live + programmerare på 1.6
    By Twistedinc in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 01:20
  2. Aladdin Advance LIVE programmerare + Advance Plus?
    By denSiS in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 13:47
  3. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 09:23
  4. Alladin Advance
    By Hansi in forum XBOX Produkter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 20:36
  5. Xbox Media Player 2.0 Äntligen här!!
    By Rickard1979 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 17:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •