någon som vet hur jag kan få kontakt med xboxen om jag använder mac? ja har bara hittat guider för pc och testat att använda liknande program och inställningar för mac men inte lyckats....
någon som vet hur jag kan få kontakt med xboxen om jag använder mac? ja har bara hittat guider för pc och testat att använda liknande program och inställningar för mac men inte lyckats....
Alla inställningar som gäller själva Xboxen är samma vare sig du ska ansluta med PC eller Mac. Ställ alltså in IP-nummer och sånt på boxen först, koppla din Mac med korsad ethernet-kabel direkt till boxen (eller med vanlig kabel om du har en switch).
Under förutsättning att Xboxen och Macen har rätt nätverksinställningar så kan du nu ansluta med en ftp-klient till boxen. Jag kör själv med Transmit: http://www.panic.com/transmit/ och tycker det funkar bra. Skriv bara in IP-numret till boxen i fältet "Server" Username och password är "xbox"
EDIT: Det är bra om du talar om vilket MacOS du kör (OS X eller OS 9) och vilka inställningar du inte lyckas få till, så blir det lättare att hjälpa dig.
Last edited by Tatimas; 2004-10-16 at 11:33.
Bookmarks