Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Får inte över Tony Hawk Underground 2 till xboxen ;(

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Får inte över Tony Hawk Underground 2 till xboxen ;(

    Hejsan, mitt problem är att jag får inte över Tony Hawk Underground 2. Om spelet är i upppackad så för jag över det med Flashfxp, och är den i .iso-format så kör jag med xFER202.exe.

    När jag för över spelen så slutar programmen helt enkelt bara sluta ladda.. Efter en ca 10% så slutar den bara.. Skitjobbit.. Och jag som längtat efter detta spelet så mycket =)

    Ialla fall.. Nån som vet vad problemet kan vara?? Hur kan ja få över spelet?

    (Det är inte spelen som är sönder, för ja har tankat THUG2 av 4 olika personer & ingen av deras version funkar..)

    Vore super tacksam för ett svar av den kunnige!

    Mvh / Jacob aka broel

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Hade samma problem!
    Inaktiverade internet så jag kunde avaktivera min brandvägg och då funkade det!
    Tog väll typ 30 min att få över spelet men det gick i varjefall!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Okej.. hmm får testa lite då. tack för tipset!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hur menade du med att avaktivera internet? Var gör du det?

    Mvh / Jacob

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Vill ju inte ha internet i gång så någon kan in och greja med min dator medans jag har brandväggen avaktiverad!
    Jag har 10mbit direkt i väggen så jag avaktiverade det nätverkskortet som internet använder innan jag avaktiverade brandväggen. (har dubbla nätverkskort ett till xboxen och ett för internet)
    Går ju lika bra att dra ur tp kabeln ur väggen men orkade inte ner på golvet och krypa!
    Har du ADSL är det väll bara att stänga av ADSL modemet.
    Kör du däremot med router blir det nog lite svårare att avaktivera brandväggen...
    Kom även ihåg windows egen brandvägg om du har den i gång.
    Last edited by Jonas_b; 2004-10-16 at 08:47.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Okej, ja de verkar itne som att de är mina brandväggar som bråkar iallafall. Men nu är det fler spel som inte vill föras över. Blir helt galen snart

    För länge sen när ja körde in spel i xboxen så fick ja över runt 10spel utan problem, nu har jag ca 5st spel som inte vill föras över.. Bara 2 av 7st ville föras över: (Det lilla spelet på några få gig) Finding Nemo & "Fable". (Som också är ett litet spel)

    Kan de chippet påverka om de går att föra över eller inte? Alltså vilket slags chipp man har? Låter konstigt, föra över filerna borde man kunna göra hur som helst tycker man ju.. (Jag har ett Alladin Advance.)

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Kolla om filnamnet e för långt..

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Sthlm Stadion
    Inlägg
    71
    Respekt
    21
    Har nu på de senaste dagarna haft samma problem ;( Funkar perfekt att ftp'a över filmer och allt annat men just med spel när man använder xFER så slutar den skicka över efter ett litet tag.

    Men det funkar hur bra som helst om jag först packar upp ison och ftp'ar över hela spelet som vanligt.
    Xbox V1.6 - 200Gb

  9. #9
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    98
    Respekt
    21
    Varför hålla på å krångla med å skicka över filer hela tiden..Varför inte låta Config magic eller vad det heter göra jobbet åt dig...Det är ju bara att starta "Config Magic" på boxen och sedan installera direkt över nätverket...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Ja får fortfarande inte i ordning på grejjerna
    Even om ja extractar upp .ISO'n o försöker FTP'a över det så slutar FTPprogrammet sluta ladda efter ca 10%. Skitskutm måste jag säga. Fel på mitt chip?(Borde det verkligen inte vara) Menmen..


    Mvh / Jacob

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Har du tillräckligt med ledigt utrymme på hårddisken då?!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Ja de borde nog räcka. Står 10.XX gig kvar på F:, och spelet e vell på runt 5gig. :-\

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Får inte kontakt med ps2 servern
    By Siberius in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 08:12
  3. Får inte igång MS Dashboard...
    By ille_g in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 13:09
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •