Jag har ett ps2 SCPH-30004R (v5-v6)...nu är det så att min laser har gett upp helt och inte vill inte ens läsa cd-skivor längre...vad kan man göra åt detta?/Red
Jag har ett ps2 SCPH-30004R (v5-v6)...nu är det så att min laser har gett upp helt och inte vill inte ens läsa cd-skivor längre...vad kan man göra åt detta?/Red
Du har 2 val bytt ut din laser eller köp ny maskin inan det blir olagligt med chip.
Varför skulle man behöva köpa innan det blir olagligt. Det kommer väl inte bli något problem om de levererar chippen utan bios.
PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
chip kommer troligt vis inte göra så att man kan spela brända spel
därför ska han ha chip i sin ps2a nu inan det förbjuds
vem fan vill ha en ps2a utan chip !
jag som har en ps2 och andra vinner på att bytta delar om det blir fel på ps2
när chipen blir olagliga vem vill ha ett bajs chip som gör att du bara kan spela orginal spel från usa köp ett chip när det blir olagligt och lycka till och få igång spel du kommer se att det inte går när du försöker få igång bränt spel
Last edited by Mr_Khyron; 2004-10-17 at 18:02.
Det kommer ju inte bli något problem. Citerar Hansi:
"Inget nytt, och det är väl bara 4 månader kvar i sverige om det inte blir försenat ännu en gång. Så det blir väl till att sälja chippen med ett firmware som gör att dom vid leverans inte går att använda till att starta kopierade spel."
De moddade PS2orna och chippen levereras med en bios som inte kommer att kunna köra backuper, sedan flashar man bara in en bios, som man får ladda ner själv, som kan göra det det precis som man får göra med Xbox. Vad är problemet??
okej men var hittar du det.
enklast får dom som köper en ps2 med chip nu
då funkar allt utan jobbig upgradering
Jo,kom på felet nu...trodde det var lasern och det var det ioförsig...hade glömt att skruva fast den ordentligt efter första gången jag använde swap magic då släden fastnade så man fick öppna upp maskinen och gå in i dvdromen för att ta loss denSå nu var det löst...gött att dvd-backuper fungerar nu också
![]()
Hur hittar man dem till Xbox då tror du? Finns ju instruktioner på forumet hur man gör med Xboxarna och det blir väl antagligen inge svårare att fixa till PS2an. Finns biosar till dem på olika sidor och på DC, bränn dem på cd och flasha bara, samma procedur som man gör när man uppgraderar t.ex. DMS3 idag.Original inlägg av Mr_Khyron
Bookmarks