Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Har jag fått till allt rätt nu? =)

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20

    Question Har jag fått till allt rätt nu? =)

    Såhär hade jag tänkt mej det jag ska köpa:

    En moddad PSTwo(den nya lilla versionen som släpps i November)
    med HDloader och nätverksadapter. Sen så ska jag ha en hårddisk till den.
    Ska ju även köpa ett minneskort och en till handkontroll.

    Är det något mer jag behöver? Något jag glömt? Någon kabel jag behöver?

    Sen undrar jag om det går att sätta in en hårddisk i PSTwo och om det
    kommer säljas PSTwo med chip i (här på PSXcare kanske?)?
    Funkar HDloader och allt sånt med PSTwo?

    Och sen har jag även en fråga angående hårddisken, jag har två stycken hårddiskar till min dator nu, en SATA på 200 GB och en IDE 3.5" på 250 GB.
    Eftersom jag tar körkort och så nu så känner jag för att spara på pengarna så mycket som möjligt så om det är möjligt så vill jag köra med min Maxtor 250 GB som jag har? Jag är mycket väl medveten om att jag max kommer få ut 127GB av den, men det får väl gå, kan ju lagra saker på dom andra 123GBen ^_^
    Men funkar det tror ni, eller får man inte överstiga 120GB?

    Förresten, vilka chip rekomenderar ni? Måste kunna läsa av DVD+RW eftersom min brännare bara bränner + och jag tänkt föra över till hårddisken via en RW-skiva...

    Tack på förhand!
    (Btw, är inte så kunnig inom ämnet så förklara som ni skulle göra för en newbie )

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Blir lite omöjligt för dig att köra en HDLoader och hårddisk i en PSTwo eftersom den inte har någon plats för hårddisk (den är för tunn), dessutom har den inbyggd nätverskadapter (utan ide-kontakt för hårddisk).
    "I tried sniffing coke once,
    but the icecubes just got stuck in my nose"

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20

    Thumbs down

    Jarri jarri...

    Jaja, får väl köra en vanlig PS2 då
    Har en fråga angående dom nya PS2(inte Satin silver utan dom med ir-port och det), det står att dom ska klara DVD-RW och CD-RW, kan man köra "back-up"-spel på dom då eller? Är alla PS2 som säljs nu den nya versionen eller säljer butiker den gamla med? Hur är det med PSXcare?

    Förresten, rekomenderar ni att jag köper en extra fläkt till PS2an eller bör det gå bra ändå?

    Och om jag har en chippad PS2, och har en massa film på hårddisken som sitter i PS2an, kan jag spela upp filmerna med PS2an då?

    Bah, känns som ett dilemma...Antingen så kör jag helt enkelt en chippad PSTwo och kör med massa DVD+R-skivor eller så kör jag en chippad PS2 med hårddisk...What to do =/
    Last edited by GTJ; 2004-10-17 at 14:06.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    väldigt många frågor du har..

    Har en fråga angående dom nya PS2(inte Satin silver utan dom med ir-port och det), det står att dom ska klara DVD-RW och CD-RW, kan man köra "back-up"-spel på dom då eller? Är alla PS2 som säljs nu den nya versionen eller säljer butiker den gamla med? Hur är det med PSXcare?

    Satin silver har också ir-port. Och ja dom kan läsa dvd-rw men cd-rw är jag osäker på,
    för att köra backup spel, behöver du ett chipp.

    Förresten, rekomenderar ni att jag köper en extra fläkt till PS2an eller bör det gå bra ändå?

    Funkar hur bra som helst med orginal fläkten..

    Och om jag har en chippad PS2, och har en massa film på hårddisken som sitter i PS2an, kan jag spela upp filmerna med PS2an då?

    Nej inte för tillfället vad jag vet,,,

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Jo, frågor har jag gott om, är en sån där typ med beslutsångest
    Men en PS2 vet jag iallafall säkert att jag vill ha, har haft 1 GC och är inte intresserad
    av att skaffa en till, har haft 2 Xbox och det lockar lite med Fable och Halo 2 men känns inte värt det, har haft 3 PS2 och jag vill ha en fjärde

    Men jag känner mej rätt säker på att jag köper en chippad PSTwo istället och kör med DVD+R... Vilka chip rekomenderar ni och vilka bör jag undvika? Tänk på att jag ska inte spela upp film på PS2an så regionsfri är inte nödvändigt, DVD+R och DVD+RW vill jag att den ska klara att spela upp! Sen vill jag inte ha något krångel med att boota upp den eller något, ska vara simpelt och enkelt! Sen om det finns en "stealth-knapp" så är det ett stort plus!

    Btw, ni får gärna besvara mina frågor ändå fastän jag troligtvis ska ha PSTwo, kan mycket väl komma att ändra mej...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    HD Advance 2.0 som vi får i början av veckan skall kunna hantera 200GB av din disk iaf.

    PS TWO har jag inget att säga om innan jag har en i handen och sett hur chiptillverkarna reagerar på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Är det ni som chippar dom själva eller?
    Ni har tänkt er att sälja chippade PSTwo om det går att chippa dom eller?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är väl ganska självklart att vi kommer sälja chippade PS TWO...så fort det finns något chip som passar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Det bästa är väl att köpa den PS2a som finns i dag, som du kan chippa om du vill, och kör med HD Advance och installera spelen på disken från datorn.
    Alla moderna chip idag går att köra i stealth mode.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Hansi: Så dom chip som finns nu passar inte? Eller vet ni inte det än?

    Danne: Ja men nu är grejen att jag känner att det är inte värt pengarna att sätta in en hårddisk, blir ju mycket billigare att helt enkelt köra med DVD+R-skivor.
    Dessutom så vill jag mycket hellre ha den lilla fräscha rackaren än den stora klumpen ^_^

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Vi vet ju inte idag om det ens kommer bli möjligt att chippa eller vad det kommer att kosta.
    Klart det blir billigare att köra med DVD-skivor än HD är ju klart men vill man kunna spela online så måste man ju ändå skaffa sig bredbandsadaptern och hårddisk har du redan. Det är ju betydligt mkt smidigare och snabbare att använda HDn samt att man inte behöver chippa PS2an för att köra backup eller importspel.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20

    Thumbs up

    Behöver man väl? Eller just det ja, kan man lägga in spel på hårddisken via nätverkskabel från datorn? Isåfall behöver jag ju inte chip, då köper jag en ny PS2 med HD Advance 2.0 och nätverksadapter istället!
    Fast hur jag kan spela utländska spel däremot fattar jag inte, då måste jag väl ha chip i den?

    Förklara precis hur du tänkte, är mycket intresserad av det hela

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Varför inte tillbringa lite tid att läsa de befintliga och klistrade trådarna i denna forumdel, dina frågor har blivit besvarade ett flertal ggr i andra trådar här.

    Ja, det går att spela import & backupspel via HD utan chip. Du för enklast över spelen genom att koppla in HDn till datorn via IDE-kabeln eller en extern USB-låda och t.ex. programmet WinHIIP.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Tydligen ska ju DMS4-chippet vara kompatibelt med PSTwo enligt officiella hemsidan för DMS-chippen, men frågan är väl när det chippet släpps dock...
    "I tried sniffing coke once,
    but the icecubes just got stuck in my nose"

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    jaa, jag får väl forska lite i det hela och läsa andra trådar på forumet,
    men hittar jag inte minasvar så får ni allt besvara dom här

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Liknande diskussioner

  1. Lucif3r's Guide till din CS 1.6 Server
    By Lucif3r in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 20:45
  2. Jag har nog klantat mig
    By Jay in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 20:27
  3. tror att jag har fattat rätt...
    By redsnake in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 08:01
  4. Brev & klistermärken från M$ när jag fick till baka Xboxen
    By Slamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 13:32
  5. Jag har hittat felet till störningar via RGB kabel och DVD film!!!
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-28, 14:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •