Köpte för ett tag sen en (inofficiell) RGB kabel, den varianten där man får ut s-video, rca och optiskt ljud. Problemet är att bilden som produceras via RGB är fruktansvärt mörk, totalt oanvändbar med andra ord! Jag har i nuläget min xbox kopplad genom en JoyTech AV control center, men problemet kvarstår även då jag kopplar xboxen direkt in i tv-n.

TV är en (relativt) ny modell, ca 1.5 år gammal, 28" wide från SONY, och jag kan inte tänka mig att det skulle vara den som spökar, iom att RGB via DVD fungerar alldeles ypperligt. Man ser att bilden växlar till RGB-läge (scart symbolen får sina tre prickar på sig) då xboxen går igång, men jag kan inte avgöra om bilden blir så mycket bättre iom att den är så pass mycket mörkare än vanligt. Xboxen (1.6 om det spelar någon roll) är inte chippad ännu (på väg), så jag spelar alltså bara orginalspel än.

Har någon annan här upplevt samma sak? Har det med sladden att göra eller är det xboxen som är defekt? Går det att ordna på något sätt? Det är visserligen inte kris just för tillfället, men det känns ju dumt att köra boxen via s-video när jag köpt en RGB-sladd för dyra pengar (även om bara 5.1-ljudet var värt varenda krona!).

//arnold