Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Bilden skakar med NTSC

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Bilden skakar med NTSC

    Jag har en moddad xbox som är kopplad med component kabel till min projektor (Sanyo PLV-Z2). När jag kör med xboxen inställd på PAL så fungerar allt perfekt. När jag switchar om till NTSC blir det problem med bilden efter några minuter. Den börjar skaka vertikalt, först lite grann och sedan tilltar det så det skakar konstant. Efter ytterligare 2-3 minuter så börjar det avta och slutar sedan helt. Fenomenet kommer inte tillbaka förräns jag låter allt vara avstängt ett tag. Det återkommer inte om jag bara stänger av xboxen och byter spel för att sedan fortsätta spela.
    Problemet uppstår bara när xboxen är inställd på NTSC, men det spelar ingen roll om jag spelar NTSC eller PAL spel, det blir samma fel. Projektor klarar NTSC och bilden är korrekt förrutom den lilla stunden.
    Jag kan dock inte kontrollera om det är fel på projektorn eller om det är något med xboxen eftersom jag inte har någon annan NTSC källa att testa med.

    Några ideer?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har samma problem med skakningar. Det är bara med NTSC och när jag ska köra proggresivt.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Decept

    Använder du en Sanyo PLV-Z2 eller har du samma problem med en annan projektor/TV?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    det är en Benq 8700+

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har något liknande problem när jag kör i 720p/1080i efter att jag flashade till det senaste x2 bioset (har ett Alladin Advance och en v1.0 box).

    Bilden är randing/uppdelad i två bilder, men drar sig sakta ihop till en bild när boxen har varit igång en stund.

    Jag har min box kopplad till en Panasonic AE100 med advanced HD-packet.

Liknande diskussioner

  1. samsung med dvd+r
    By dahonk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 23:32
  2. Jobbigt problem med Original USA NTSC spel
    By Tanashiro in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 10:33
  3. Problem med NTSC
    By andreas_r in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-15, 16:37
  4. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-03-14, 17:02
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •