Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: programerare funkar ej?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    programerare funkar ej?

    hej, köpte två sådana här chip med programerare för någon vecka sen, flashde instalerade osv, funka kanon. Nu i dag fick ytterligare ett chip jag beställt, programmet vägrar hitta det när jag ska programera om det. Har märkt att de två tidigare chippen hette super aladdin live medans detta bara står aladdin live på... olika modeller? jag har även provat med att jorda bt på chippet enligt anvisningen på aladdins helsida dock till ingen nytta har ni någon ide vart problemet kan ligga?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Problemet ligger i Super aladdin och aladdin... ring psxcare så kan du nog få byta ut aladdin chippet till ett super aladdin.

    Det är som jag fattat olika programerare till dem.
    Pease!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har aldrig tagit hem några andra programmerare än vanliga "aladdin live" programmerare. Jag har dock 3-4 super aladdin live kvar, vi testade bara att sälja 100st super aladdin och 100st Aladdin XT för att se om det påverkade antalet kunder som har strul med aladdin.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tack för svaren, men är det någon som har ett konkret förslag? eller ska jag sicka tillbaka chipet, jag har inte tillgång till några andra chip att peta över kretsen i för tillfället, och det ska in i en 1.6 så jag måste ju ha det flashat innan jag sätter in det...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova ändå, aladdinchippen brukar ha bios på sig som fungerar i 1.6 direkt från fabrik
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    provar det, friskt kopplat....

    tack så mycket

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    verkar inte funka, om jag försöker starta med chipet av så startar den om och ställer sig och blinkar rött grönt utan någon bild, samma sak med chippet på, några idéer?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Beror på att det är fel bios på chippet. Köp en programmerare och flasha chippet med. går fint även om chippet saknar sockel. de 12 punkterna som programmeraren ska fästas i syns tydligt, så det är bara till att löda.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Nice att du läser hela tråden innan du kommer med inlägg Excubator!
    Pease!

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    ja, jag är inte så intresserad av att leta upp en "riktig" EPROM programerare, det är ändå bara ett chip det handlar om. Om ingen har någon annan ide, skulle jag kunna byta detta chip mot ett super aladdin live, som jag vet funkar med programeraren, om det finns några kvar? Jag bor i uppsala och ska nog över till stockholm nästa vecka. Om jag kunde komma in då? Ni håller väl till någonstans ovanför norra bantorget? Anars kan man kanske ta det över post?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi finns på Hallandsgatan 30 på söder, skall snart flytta till en lite större lokal på Blekingegatan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av KingPing
    Nice att du läser hela tråden innan du kommer med inlägg Excubator!
    Vad är ditt problem KingPing? Om du inte har något mer konstruktivt att skriva än "Nice att du läser hela tråden" så bör du hålla dig så långt bort från ett tgb som du bara kan komma. Dina troll-inlägg sabbar bara för andra forumanvändare medan mitt högst relevanta inlägg faktiskt kan hjälpa till att lösa problemet då jag löste mitt aladdinproblem på exakt det sättet.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tänkte bara berätta att det var jag som var inne hos er när ni hade stängt idag och fick ett super aladdin live. Ni undrade om jag skulle få programeraren att funka, och det gör det faktiskt. Behöver inte göra någon extra jordning eller någonting, så ni vet

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OK, tack, då skall jag gå igenom lådorna med programmerare och kolla vilka som lirar med super aladdin live chippen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. hm.. funkar ej!!
    By Muzzi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-04, 17:56
  2. xboxen va på nyårs party nu funkar inte spel
    By jungleba in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 23:54
  3. Programerare sökes..
    By Dashcom in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 03:16
  4. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  5. Det funkar inte
    By cissi in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 11:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •