Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Köra XBMC och FTP samtidigt?

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Köra XBMC och FTP samtidigt?

    När jag har XBMC igång och kopplar upp mig via FTP så går det att ansluta, men när jag försöker gå nedåt ett steg i mapp-hiearkin så får jag upp "CWD failed: permission denied" Vad är det som jag inte har ställt in som gör att jag jag inte kommer längre. För det ska väl gå att komma åt innehållet på burken via ftp även när xbmc är igång?

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Falun
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Har du windows brandvägg aktiv? i sådana fall, prova stäng av den alternativt ställ in så att den tillåter xboxen's ip. Annars kan problemet vara t.ex. router! Jag hade samma problem som dig förut.. när jag stängde av xp's brandvägg gick det prima.
    Xbox v 1.1 - Matrixchip - 80gb WD 8mb cache

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    jag kör Win 98 (haha jag vet..) så det är inte det som spökar. Plus att jag har Evo-X som dash, och när jag bara har det igång går det hur bra som helst att skicka data fram o tillbaka, men när xbmc är igång så "stryps" tillgången på ngt. sätt. har tänkt ändra så jag har xbmc som dash, men vill inte göra det förrän jag har löst det med ftp'n.

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Falun
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    aah.. ok! Då är det inte så konstigt. Lägg in xbmc som dash så ska du se att det fungerar klockrent..
    Xbox v 1.1 - Matrixchip - 80gb WD 8mb cache

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    38
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Polygone
    aah.. ok! Då är det inte så konstigt. Lägg in xbmc som dash så ska du se att det fungerar klockrent..
    Öhh, vad säger att det skulle funka klockrent då? Jag kör inte xbmc som default dash, men jag kan köra ftp hur fint som helst även i xbmc.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Om du kör med FlashFXP ska du ta bort Chache Diretories i inställningar för anslutningen till xboxen.

    XBMCs ftpserver använder : i enhetsbeteckningarna, det gör inte Evox och därför kan det spöka...

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Falun
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av monkeyman
    Öhh, vad säger att det skulle funka klockrent då? Jag kör inte xbmc som default dash, men jag kan köra ftp hur fint som helst även i xbmc.
    Vad jag menar är att om du ifrån evolution x startar ett annat program som xbmc, boxplorer eller annat, så går det inte att connecta via ftp längre.. så va det för mig i alla fall! Detta löster man genom att köra xbmc som dash. Fast det var ju inte huvudanledningen till att jag bytte dash.. tycker det är så smidigt bara... men det är ju en smaksak. En annan lösning är ju som KTD skrev, fast det har jag sldrig provat själv..
    Xbox v 1.1 - Matrixchip - 80gb WD 8mb cache

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    ktd: Tackar för tipset, testade det och nu funkar det helt plötsligt. Jag bockar och bugar.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Bra att det funkade!

    Jag tycker iof att dom borde komma överens om att alla ska köra med : eller utan istället. Som det är nu kan man inte köra X-Box SaveManager om man har XBMC igång bara för att X-Box SaveManager letar efter e medans XBMCs ftpserver visar e:... Tråkigt att man måste dra igång typ Evox bara för att kunna köra X-Box SaveManager...

Liknande diskussioner

  1. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37
  2. synk av ljud och subtitles i xbmc
    By odin in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-16, 15:51
  3. XBMC och nedladdade omslag till film och mp3 (diffust)?
    By GustavG in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-20, 20:39
  4. Xbmc 29/10, 30/10
    By GertLind in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-02, 20:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •