Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: vilket chip?

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

vilket chip?

funderar på att köpa en xbox. är lite kluven bara, finns ju flera chip att välja på när man ska köpa basenheten ser jag här på hemsidan. och det skiljer ju några hundralappar trots allt, så vad är det för skillnad? väldigt enkelt förklarat tack

en annan fråga också: kan man spela ps1 spel med hjälp av nån emulator på boxen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    För att citera hemsidan:

"Klicka här för mer information om de modifikationer vi erbjuder, vad som skiljer chipen åt och vilka funktioner man får. Nästan alla frågor vi får är besvarade här..."

http://forum.psxcare.com/support/sho...?threadid=7240
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    ah, sorry!

citerar: "Uppdatering av BIOS på chippet sker genom att man kör ett "flash bios" kommando i xboxens meny. Om man flashar fel så måste minneskretsen på chippet eller hela boxen lämnas in till oss för omprogrammering." är det lätt hänt att man "flashar fel" och måste lämna in boxen?

har jag fattat det rätt: BIOS laddar man hem och för över via pcn till boxen? är det viktigt att ha de senaste BIOSen? inge hajj på det här, som ni märker. hehe.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Exakt hur BIOS hanteras är den största skillnaden mellan olika chip.

På XBIT, Xenium, SmartXX och X-ecuter 3 behöver du aldrig oroa dig över att "flasha fel".

Vissa spel kan kräva vissa BIOS för att fungera bra. Det kan vara bra att ha olika BIOS t.ex. om man vill ha "In game reset" funktion, men även har något spel som absolut inte vill fungera om man använder ett BIOS med den funktionen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    är det lätt hänt att man "flashar fel" och måste lämna in boxen?
    lätt å lätt...... tankar du bara ett känt BIOS som passar ditt chip så är det ingen direkt fara...

BIOS laddar man hem och för över via pcn till boxen?
    japp du lägger den i "C:\BIOS" har ja för mig....

är det viktigt att ha de senaste BIOSen?
    viktigt å viktigt... har du bara ett någorlunda nytt BIOS så klarar du dig....
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Jag hänger på den här tråden istället för att göra en ny med samma innehåll...

Försöker få lite ordning på skillnaden mellan olika chip, vilket inte är alltför lätt. Har sökt lite och läst det jag kommit över.

Problemet är att jag inte riktigt hänger med på den praktiska skillnaden. Att det är bättre att kunna göra så mycket som möjligt med chippet och att mer flashminne är bättre än mindre flashminne är ju inte så svårt att fatta.
    Men vad innebär alltihopa i praktiken? Min plan är mest att spela spel och titta på film, spelar det då någon roll vilket chip jag köper?

Går det snabbare med vissa chip?
    Är vissa chip (märkbart) stabilare än andra?

Är det värt för mig (som mest ska spela och kolla på film) att köpa ett Xenium chip istället för det lite billigare Aladdin Advance?

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Liknande diskussioner

1. Flasha.. vilket chip?
    By Pepto in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-04-17, 18:30
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Vilket bios till vilket chip?
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-24, 13:24
  4. Vilket chip?
    By camilla in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 18:50
  5. Vilket multi-x chip ska jag ha?
    By Zwager in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 03:59

Bookmarks