Tjena!
Laddade ner och installerade Xbox Media Center 1.1.0 2004-10-17 [Y]. Vilket fungerade klockrent under evoxdash. Jag tyckte XBMC var så bra så att jag tyckte att jag bara behöver det programmet och beslutade mig för att sätta det som dash. Jag gjorde den rekommenderade Dashboard installationen på xbox media centers hemsida. Och den funkade utmärkt som dashboard. Problemet för mig är att jag inte längre kan använda pyton scripts. Det irriterar mig ganska mycket för jag gillade att kunna kolla på film klipp på Apple.com.
AQTbrowser.py = Error Failed to retrieve page
KMLbrowse.py = startar inte scriptet alls
xboxTV.py = Hänger sig så jag måste starta om
Väder och IMDB funkar förövrigt perfekt.
I min XboxMediaCenter.xml har jag <home>E:\Apps\XBMC\</home> som hem katalog. Har märkt att Q partitionen speglar hem katalogen. Och att cache i pyton scripten leder till Q katalogen. Testade även att göra Q katalogen synlig för att kontrollera rättigheterna.
Jag har även testat att ta bort XBMC och lagt in det igen. Har också provat och rensat inställningarna i katalogerna Tdata och Udata.
Jag har suttit med detta länge nu men kommer inte längre. Det känns som om det inte är något komplicerat fel. Enda skillnaden verkar ju vara att jag har ändrat namn på default.xbe till evoxdash.xbe och sedan flyttat evoxdash.xbe och xboxmediacenter.xml till c:\. Samt bytt hemkatalog i XboxMediaCentral.xml.
Tycker att någon annan borde ha likadant fel. Eller så missar jag någonting jätte enkelt.
Jag vore tacksam för all hjälp jag kan få.
//Jocke
Bookmarks