Går det att lägga in rar arkiv på några CDs tanka in dom via dvdn till xboxen och packa upp dom i xboxen?
Går det att lägga in rar arkiv på några CDs tanka in dom via dvdn till xboxen och packa upp dom i xboxen?
nä det tror ja inte varför skulle du villja jöra det?
"Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."
Så att jag slipper mixtra med nätanslutning mellan pc och xbox
går det inte med boxplorer?
fast man måste kunna packa upp arkiven i xboxen också
Är det ett spel du tänker på, isåfall så är det ju bara att bränna ut spelet på DVDr eller rw och sedan läsa in det på Xboxen.
PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
Jag tänker på att ta ett spel (lagligt såklart) som ligger i ett rar-arkiv
bränna spelet på 2 cd-r skivor med hälften av filerna på varje. Kopiera
över rar-arkiven till xboxen och öppna rar-arkivet i xboxen.
Nu är frågan GÅR DET?
Last edited by mattsson_theman; 2004-10-20 at 14:31.
Jag tror inte det är möjligt. Förstår fortfarande inte varför du krånglar till det så. Betydligt mkt enklare med koppling mellan PC & Xbox eller bränna ISO-filen på DVD. Tar ju bara någon minut för att koppla utt Xboxen mot datorn.
Inte för att vi bryr oss egentligen men får jag fråga varför du har ett "lagligt" spel packat i rararkiv?? Bara så du vet så är det inte lagligt enligt svensk lag att göra en kopia på spel eller datorprogram, inte ens backuper.
Last edited by danne.sk; 2004-10-20 at 14:55.
jag har ingen dvdbrännare. Jag har däremot j**ligt krånglig programvara för att göra uppkopplingar och sånt. Det kom med routern (w-linx) och heter "broadband ip gateway" och har ställt till för mig mer än en gång.
Det är lagligt att programera egna spel eller kopiera spel och programmvara som inte skyddas av upphovsrättslagen eler vad det nu heter.
Ok, du hade ingen brännare. Kolla i denna guide då:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13532
Där står det ju hur du överför ISO-filer med programmet Qwix eller vad det heter. Kör med det själv och det funkar hur bra som helst. Programmet som kom med routern skall du väl inte använda alls.
By the way, har du ett stort, rarat spel till Xboxen som inte är skyddat av upphovsrättslagen. Du har väl laddat ner det från internet som de flesta.![]()
ooo just ja. När jag ändå är igång så kan ja lika gärna fråga: VARFÖR STÖRRE BIOS? Och om jag ska ha xbox-pc måste jag ha en tvinnad nätverkskabel?
eller vad det nu heter
Last edited by mattsson_theman; 2004-10-20 at 17:00.
Korsad, det står i guiden jag länkade till, men inte om du kör via routern.
Jag kan inte öppna den .pdf filen av någon anledning
Högerklicka på PDF-filen och välj "Spara mål som...", öppna den sedan på disken. Funkar iaf för mig utan problem.
det funkade inte för mig. Men nu har jag skaffat en fräsch version av acrobat reader och nu funkar det, fick ditt inlägg precis när det gick igång.![]()
by the way.....man får visst ta backup på spel om man äger orginalen och bara ska använda skiten för eget bruk![]()
Detta är min signatur
F*N s general sekreterare vad du var tidigt uppe!!
Glöm det! Enligt Svensk lag så får du kopiera musik, film (ej hyrfilm) m.m. för eget bruk men detta gäller EJ för datorprogram och spel även om du har originalet.Original inlägg av mjao
Citat från Piratbyran.org:
"Kopiering för enskilt bruk
Det är tillåtet att göra enstaka kopior av vissa saker (musik och film, men inte datorprogram och TV-spel) åt dig och dina kompisar, eller din "vänkrets". Det nya lagförslaget som lagts kommer, om det går igenom, att göra det knepigare att ladda ner film och musik för eget bruk. Från 2004 kommer det i så fall bli olagligt att framställa exemplar av sådant som lagts ut på nätet utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd. Det är egentligen inte någon stor skillnad mot hur läget är nu, men hittills har ingen riktigt vetat vad som gäller vilket har gjort det lättare att komma undan. Om det kommer bli svårare i praktiken återstår att se.
Varken "vänkrets" eller "enstaka exemplar" är egentligen klart definierade i lagtexten, vilket kan öppna upp för egna tolkningar. Det är inte förbjudet att inneha piratkopierade program eller filmer, så risken att åka dit är nog ganska liten."
Last edited by danne.sk; 2004-10-21 at 16:27.
Bookmarks